نگهداری وب سایت – بخش سوم

بخش سوم : معرفی خدمات بروز رسانی سایت

در بخش قبل از گارانتی سایت به عنوان یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین خدمات نگهداری سایت صحبت شد. اما یکی دیگر از خدماتی که همواره باید در اولویت کاری شما باشد، بروز رسانی سایت است.

همانطور که می‌دانید نرم افزارهای وب سایت به دو دسته هسته و پوسته تقسیم می‌شود. هسته وب سایت شامل نرم افزارها و یا پلاگین‌های سمت سرور است که بک اند نامیده می‌شود. پوسته وب سایت نیز نرم افزارها و  پلاگین های سمت کاربر است که به فرانت اند معروف است. بروز رسانی سایت شامل هر دو بخش می‌شود.

مرحله بروز رسانی سایت از لحظه بارگزاری آن آغاز می‌شود. همانطور که در مقاله انواع خدمات نگهداری وب سایت گفته شد؛ وب سایت‌ها مانند سایر نرم افزارها قابلیت آپدیت خودکار نداشته و فرآیند بروزرسانی باید توسط  فرد متخصص این حوزه انجام گیرد.

بروز رسانی سایت
اما چرا بروز رسانی سایت باید حتما انجام شود؟

دلیل اول بهبود عملکرد امکاناتی است که در حال حاضر در نرم افزار سایت به کار گرفته شده است. عموما بررسی‌های تیم تحقیق و توسعه منجر به تولید نسخه‌های جدیدی می‌شود که در زمینه‌های مختلف، عملکرد سایت را بطور چشم گیری بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال سرعت عملکرد بخش‌های مختلف را افزایش داده و یا میزان استفاده از حافظه و یا پردازنده را کاهش می‌دهد.

دلیل دوم جهت برطرف‌ سازی مشکلات احتمالی موجود و باگ‌های نرم افزار سایت چه در سمت سرور و چه در سمت کاربر است.

از دیگر دلایل اهمیت بروز رسانی سایت حل مشکلات و حفره‌های امنیتی است. ممکن است در گذر زمان تعدادی حفره امنیتی کشف شود که به مهاجم اجازه نفوذ و اشغال منابع وب سایت را بدهد. در نتیجه بروزآوری به جهت بالا بردن امنیت وب سایت نیز ضروری است.

فرآیند بروز رسانی سایت چگونه انجام می‌شود؟

فرآیند بروز رسانی یک عملیات کاملا تخصصی است که باید توسط تیم پشتیبانی فنی وب سایت در بازه‌های زمانی مشخص انجام پذیرد. فرد وبمستر یا راهبر سایت که عموما با نام پشتیبان سایت شناخته می‌شود باید در ابتدا تاریخچه بروز رسانی‌های صورت گرفته را مورد مطالعه قرار داده و دلایل آن ها را بررسی نماید. هم چنین پکیج بروزآوری‌های ارائه شده توسط تیم توسعه  را که “بسته آپدیت” نامیده می‌شود؛ مورد بررسی قرار می‌دهد. درنهایت با حصول اطمینان از انجام بروز رسانی و صحت عملکرد “بسته آپدیت “، ابتدا اقدام به بک آپ‌گیری از سایت می‌کند.

مرحله بک آپ‌گیری که از طریق هاست امکان پذیر است در فرآیند بروزآوری وب سایت بسیار حائز اهمیت است. زیرا در این صورت یک نسخه مطمئن و پایدار تولید می‌شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل، همواره امکان بازگشت به نسخه پایدار قبلی وجود داشته باشد و اطلاعات از بین نرود. سپس عملیات بروزرسانی صورت می‌گیرد. پس از آن تمامی عملکردها بررسی شده تا از کارکرد صحیح تمامی بخش‌ها  اطمینان حاصل گردد. در این لحظه عملیات بروزرسانی نرم افزار وب سایت انجام شده است.

سایت خود را با مجموعه فراکارانت بروز رسانی کنید

باید توجه داشت در صورت عدم بروز رسانی سایت نه تنها مشکلات احتمالی برطرف نشده و عملکرد سایت بهبود نمی‌یاید، بلکه نرم افزار وب سایت از حالت بروز خارج شده و به یک نرم افزار از رده خارج تبدیل می‌شود. به طوری که در آینده ادامه کار با آن وب سایت به قدری مشکل شده که نگهداری و بروزرسانی آن دشوار و هزینه بر خواهد شد. درنهایت طراحی وب سایت جدید توجیه اقتصادی بیش تری نسبت به ادامه کار با وب سایت موجود خواهد داشت. مجموعه فراکانت با بیش از دو دهه تجربه در حزه طراحی سایت آماده به اشتراک گذاری تجربیات با شما است. جهت آگاهی از تعرفه پشتیبانی سایت و دریافت مشاوره با فراکارانت در ارتباط باشید.

جهت آشنایی با سایر بخش‌های خدمات نگهداری سایت مقالات زیر را حتما بخوانید

بخش اول : انواع خدمات نگهداری وب سایت

بخش دوم : معرفی خدمات گارانتی وب سایت

بخش چهارم : معرفی خدمات پشتیبانی تلفنی

بخش پنجم : معرفی خدمات افزایش امکانات عملکردی وب سایت

بخش ششم : معرفی خدمات بروزآوری محتوا

بخش هفتم : معرفی خدمات امنیت وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست