طراحی سایت خرید و فروش

مزایای طراحی سایت خرید و فروش : سایت خرید و فروش به مکانی در فضای اینترنت گفته می شود که کاربران بتوانند کالا و خدمات خود را برای فروش در معرض دید مشتریان قرار دهند و از طرفی دیگر سایر افراد نیز بتوانند این کالاها را مشاهده و به صورت آنلاین خریداری کنند.

مزایای طراحی سایت خرید و فروش

طراحی سایت خرید و فروش نسبت به سایر سایت ها پیچیده به نظر می رسد. زیرا در این گونه سایت ها برای مدیریت کالاها یا خدمات، سفارشات و پرداخت های آنلاین نیاز به طراحی بخش های ویژه ای دارند.

می توان سایت های خرید و فروش در دسته سایت های آگهی و نیازمندی قرار داد. تفاوتی که سایت های خرید و فروش با سایت های آگهی و نیازمندی دارند این است که هریک از کاربران می توانند کالا یا خدمات خود را برای فروش ارائه دهند و هم چنین سایر افراد بتوانند این کالاها را مشاهده کنند و خریداری نمایند. سایت خرید و فروش کارا آی تی نمونه ی موفقی از سایت های خرید و فروش می باشد که دارای قابلیت ها و امکانات زیادی است.

امکانات طراحی سایت خرید و فروش:

در این قسمت به توضیح امکاناتی که یک سایت خرید و فروش باید داشته باشد، می پردازیم.

دسته بندی و گروه بندی کالا یا خدمات سایت

یکی از مهم ترین قابلیت هایی که هر طراحی سایت خرید و فروش باید داشته باشد، قابلیت تعریف دسته بندی و گروه بندی کالا یا خدمات به تعداد نامحدود است تا بتوان به راحتی کالاها یا خدمات را در گروه های مختلفی دسته بندی نمود.

قابلیت ارسال و بارگزاری کالا یا خدمات توسط هریک از کاربران

طراحی سایت خرید و فروش باید قابلیتی برای ارسال یا بارگذاری کالا یا خدمات را برای هریک از مشتریان روی سایت  داشته باشد. به گونه ای که هریک از این موارد در پنل مدیریت قابل مشاهده باشد و بعد از تایید مدیریت، در سایت در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

تعریف قابلیت خرید کالا یا خدمات

 طراحی سایت خرید و فروش باید قابلیت اتصال به درگاه های اینترنتی را داشته باشد تا کاربران بتوانند به صورت آنلاین کالا یا خدمات خود را بخرند یا آن ها را بفروشند.

امکان مشاهده لیست خریدهای قبلی توسط هریک از کاربران

یکی از دیگر از مزایای طراحی سایت خرید و فروش، قابلیت مشاهده خریدهای قبلی در پنل کاربر است و کاربر در صورت نیاز می تواند آن ها را پیگیری کند. لازم است این امکان در پنل هریک از کاربران تعریف گردد.

قابلیت مشاهده لیست پرداختی های کاربران

در این گونه سایت ها برای هریک از کاربران قابلیت مشاهده لیست پرداخت های قبل گذاشته شده است که می تواند وضعیت هر یک از پرداختی های خود را بررسی نماید.

قابلیت جستجوی پیشرفته در طراحی سایت خرید و فروش

با توجه به اینکه خدمات و کالاهای مختلف زیادی بر روی سایت های خرید و فروش گذاشته می شود، بنابراین نیاز است تا ابزار جستجوی قدرتمندی در سایت قرار داده شود تا کاربران بتوانند به راحتی خدمات یا کالای مورد نظر خود را پیدا کرده و خریداری نمایند.

طراحی نسخه موبایل برای طراحی سایت خرید و فروش

با توجه به اینکه امروزه بیشتر افراد از دستگاه های موبایل برای جستجوی کالا یا خدمات موردنظر استفاده می کنند بنابراین لازم است سایت شما نیز قابلیت نمایش در انواع دستگاه ها را داشته باشد. در غیر این صورت تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست خواهید داد.

نحوه مدیریت مالی در سایت های خرید و فروش

با ارائه خدمات رایگان به کاربران سایت های خرید و فروش می توانید بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب نمایید. زمانی که کاربر خرید خود را ثبت می کند هزینه واریزی به حساب مالک وب سایت واریز می شود و بعد از ارسال کالا و رسیدن آن به دست مشتری وجه آن به حساب فروشنده کالا واریز می گردد.

مراحل راه اندازی طراحی سایت خرید و فروش:

در این قسمت از مطلب مراحلی  که برای راه اندازی سایت نیاز می باشد را بیان می کنیم:

گام اول :خرید دامنه

برای راه اندازی  طراحی سایت خرید و فروش شما ابتدا نیاز به خرید دامنه دارید. در انتخاب نام دامنه دقت لازم را داشته باشید و سعی کنید نام دامنه ساده باشد تا کاربران به راحتی بتوانند آن را به خاطر بسپارند.

گام دوم: دریافت مجوزهای لازم

کسب وکار و سایت خود را به صورت قانونی ثبت نمایید. تهیه نماد الکترونیک یکی از مجوزهایی است سایت های خرید و فروش برای دریافت درگاه به آن نیاز دارند.

گام سوم: انتخاب قالب سایت و هاست مورد نظر

می توانید قالب سایت خود را از سایت های تم فارست تهیه کنید . قالب شما باید به گونه ای باشد که کاربران بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند و کاربرپسندانه باشد.

گام چهارم: تولید محتوای مناسب برای طراحی سایت خرید و فروش

نیاز است که شما برای هریک از کالاها یا خدمات خود تصاویر، متن و ویدئوی مناسبی تهیه و بر روی سایت خود بارگزاری نمایید تا مشتریان با کسب اطلاعات کافی برای خرید اقدام نمایند.

گام پنجم: تهیه درگاه پرداخت

سایت های خرید و فروش نیاز به اتصال درگاه های پرداخت دارند تا افراد بتوانند به صورت آنلاین خریدهای خود را به ثبت برسانند.

گام ششم: تعیین نحوه بسته بندی، هزینه ی حمل و نقل محصولات و انبار کردن

هریک از موارد بسته بندی، هزینه ی حمل و نقل محصولات و انبار کردن بسیار لازم و ضروری هستند و تاثیر مثبتی بر جذب مخاطبان دارند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک نحوه طراحی سایت وردپرس مراجعه کرده و یا با شماره تماس های ۰۲۱۲۳۰87 تماس حاصل فرمایید.

کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 20 مرداد 1400


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست