طراحی سایت موزه

با توجه به آن که گردشگران داخلی و خارجی توجه ویژه‌ای به بازدید از موزه‌ها دارند، با معرفی آن در فضای مجازی می‌توان بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کرد. در این راستا طراحی سایت موزه می‌تواند انتخاب بسیار کارآمدی باشد.

موزه‌ها به دو صورت دولتی و شخصی در شهرها‌ و حوزه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند. از جمله موزه‌های تاریخی، موزه‌های علمی، موزه‌های هنری و… که نمونه‌هایی از موزه‌ها هستند. طراحی سایت موزه موجب معرفی و ترویج فرهنگ یک کشور شده و نقش بسیار مهمی در جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد.

طراحی سایت موزه چیست؟

طراحی سایت موزه باید به صورت حرفه ای انجام گیرد تا تمام بخش‌های مختلف موزه را به خوبی در معرض دید عموم قرار دهد. هم‌چنین شما می‌توانید با قرار دادن امکانات و سیستم‌های مختلف بر روی سایت موزه خود اطلاعات کاملی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید.

به راحتی می‌توانید با طراحی سایت موزه، فرهنگ و تاریخ یک استان یا کشور را معرفی کنید تا افراد در نقاط مختلف کشور و دنیا تشویق شوند تا به آن مناطق گردش کنند و یا با پیشینه تاریخی آن مکان آشنا گردند. هم‌چنین پژوهشگران،جامعه‌شناسان و باستان‌شناسان می‌‌توانند با طراحی سایت موزه مطالعات و مقالات خود را منتشر کرده و در اختیار دیگران بگذارد.

 مهم‌ترین بخش‌های طراحی سایت موزه چیست؟

  • طراحی صفحه درباره ما (درباره موزه)

در این بخش از سایت، تاریخچه موزه و پرسنل‌ آن معرفی می‌گردد و در مورد بخش‌های مختلف آن توضیح داده خواهد شد. هم‌چنین در مورد تاریخ تاسیس موزه، مساحت آن، بخش‌های مختلف آن از جمله سالن‌ها، اتاق‌های نمایش آثار، فضاهای سبز و… اطلاعاتی درج می‌گردد.

  • طراحی صفحه راهنما موزه

در این بخش یک راهنمای کامل از تمام امکانات بخش‌های مختلف موزه و مسیرهای دسترسی به آن به بازدیدکنندگان ارائه می‌گردد.

  • معرفی آثار مختلف سایت موزه

آثار بخش‌های مختلف موزه مانند مردم شناسی، نسخ خطی، انسان‌شناسی و… در این بخش از سایت معرفی می‌شود.

همیشه رویدادهای تازه برای کاربران جذابیت داشته و به همین خاطر نیاز است در طراحی سایت موزه خود بخشی را به اخبار جدید، خبرهای مرتبط با باستان شناسی، یافته های جدید تاریخی، اخبار جشنواره‌ها و برنامه‌های تحقیقاتی و … اختصاص دهید. این موضوع نقش بسیار مهمی در افزایش جذب مخاطبان به سایت دارد.

  • بخش مقالات و کتابخانه

در این بخش مقالاتی علمی راجع به بناهای تاریخی، پژوهش‌های باستان شناسی، آیین‌ها و برگزاری مراسم‌های سنتی قرار داده می‌شود. هم‌چنین می‌توان درباره تاریخچه آثاری که در موزه وجود دارد به کاربران آگاهی دارد. این موضوع دو جنبه مثبت دارد. اول آن که کاربران را تشویق می‌کند تا موزه را از نزدیک ببینند. دوم آن که ترافیک سایت را افزایش می‌دهد و اثر مثبتی بر سئو سایت می‌گذارد.

  • بخش تور مجازی

اگر علاقه دارید به غیر از بازدید حضوری، افراد بتوانند به صورت آنلاین در فضای مجازی بازدید حضوری داشته باشند، می‌توانید تور مجازی را در امکانات سایت خود قرار دهید.

  • بخش نقشه‌ها

در این بخش نقشه‌های موزه برای تسهیل در گردش موزه قرار داده می‌شود.

  • بخش تماس با ما سایت موزه

قرار دادن آدرس موزه، شماره تماس و هم‌چنین نقشه گوگل مپ و یا هرگونه شبکه اجتماعی مربوط به موزه راه‌های دسترسی بازدیدکنندگان را تسهیل می‌کند.

  • رزرو و خرید بلیط آنلاین

در این بخش بازدیدکنندگان می‌توانند بلیط خود را به صورت آنلاین رزرو کرده و هم‌چنین با وجود درگاه پرداخت، هزینه بلیط را نیز پرداخت کنند.

طراحی سایت موزه با فراکارانت

مجموعه فراکارانت با بیش از دو دهه تجربه در حوزه طراحی سایت آماده همکاری با شما است. با توجه به اهداف و نیازهای موزه خود می‌توانید انواع امکانات مختلف را به سایت اضافه نمایید. پس از طراحی نیز می‌توانید از دیگر خدمات چون خرید هاست لینوکس آلمان، سئو سایت، تولید محتوا و … بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست