طراحی سایت سفارشی

برای طراحی سایت از دو روش می‌توان اقدام نمود. در روش اول می‌توانید از قالب آماده سیستم مدیریت محتوا استفاده کرده و در روش دوم می‌توانید طراحی سایت سفارشی داشته باشید که در این روش نیاز دارید از پایه سایت خود را کد نویسی کنید.

طراحی سایت سفارشی این امکان را ایجاد می‌کند بتوانید رنگ، عکس، فونت، فیلم و… را بر روی سایت خود اعمال کرده و سایتی متناسب با اهداف کسب و کار خود داشته باشید. گفتنی است در این روش استفاده از تجربیات یک طراح سایت در انتخاب امکانات و فرآیندهای مناسب برای کسب و کار شما مفید خواهد بود.

همان طور که می دانید سایت معرف کسب و کار شما در فضای مجازی است. در واقع هریک از بازدیدکنندگان با مشاهده سایت، خدمات و محصولات شما را مشاهده کرده و در صورت نیاز نسبت به خرید اقدام می‌کنند. بنابراین طراحی سایت سفارشی تصویر مناسبی از کسب و کار را در ذهن بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.

اهمیت طراحی سایت سفارشی

امروزه صاحبان کسب وکار از روش‌های تبلیغاتی زیادی برای افزایش درآمد استفاده می‌کنند. طراحی سایت اختصاصی یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین روش های تبلیغاتی است که امروزه بسیار رایج شده است. طراحی سایت به شما این امکان را می‌دهد تا به آسانی به صورت آنلاین خدمات یا محصولات خود را در معرض نمایش بازدیدکنندگان زیادی قرار دهید.

نکته‌ای که شما باید به آن همواره توجه داشته باشید این است که طراحی سایت باید کاملاً حرفه ای و پیشرفته باشد تا موجب افزایش اعتبار و متمایز نشان دادن کسب و کار شما گردد.

هزینه طراحی سایت با قالب  آماده کم بوده و هم چنین برای راه اندازی آن نیاز به زمان زیادی ندارید. به عنوان مثال می‌توانید 3 یا 4 روزه سایتی برای خود طراحی کنید، در این روش طراحی سایت توسط سیستم های مدیریت محتوا انجام می شود. هزینه طراحی سایت اختصاصی یا سفارشی تقریباً می توان گفت دو برابر طراحی سایت به روش اول است. هم چنین راه اندازی سایت به این روش نیاز به زمان زیادی دارد زیرا باید از پایه برنامه نویسی شود. شاید الان سؤال ایجاد شود چرا نیاز است از طراحی سایت سفارشی استفاده کنید و هزینه زیادی را صرف کنید؟

طراحی سایت با استفاده از قالب آماده

شما برای طراحی و راه اندازی سایت از طریق قالب‌های آماده نیاز به دانش و مهارت زیادی ندارید. به عبارتی دیگر اگر دانش کمی درزمینه نرم افزارها داشته باشید می‌توانید به راحتی برای کسب و کار خود سایت مناسبی را طراحی نمایید و به همین خاطر هزینه‌های شما بسیار کاهش پیدا می کند. وردپرس و جوملا از جمله معروف ترین سیستم‌های مدیریت محتوا برای طراحی سایت هستند.

طراحی سایت به صورت سفارشی یا اختصاصی

برای طراحی سایت اختصاصی یا سفارشی نیاز به تخصص و دانش برنامه نویسی دارید و باید طراح سایت با زبان برنامه نویسی سمت کاربر و سرور، پایگاه داده، گرافیک و… آشنا باشد و هم چنین قادر به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بوده تا سایت به راحتی در دسترس بازدیدکنندگان قرار گیرد. روان شناسی رنگ‌ها و توجه به گرافیک سایت نیز یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در طراحی سایت سفارشی مورد توجه قرار گیرد.

مزایای استفاده از طراحی سایت سفارشی

قابلیت انعطاف و توسعه پذیری زیاد

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از صاحبان وب سایت‌ها از طراحی سایت سفارشی استفاده می‌کنند، می‌توان به قابلیت توسعه این روش اشاره کرد. زیرا استفاده از قالب آماده محدودیت هایی را دارد و به راحتی قابل توسعه نیست. بنابراین اگر در آینده قصد توسعه سایت خود را ندارید قالب‌های آماده نیز می‌توانند برای شما مناسب باشند.

سازگاری بیشتر با برند شما

با استفاده از طراحی سایت سفارشی می توانید با توجه به اهداف و استراتژی‌های کسب و کار، سایتی مناسب با برند خود طراحی نمایید. در این صورت در ذهن مشتری نقش خواهید بست.

ایجاد تمایز با خلاقیت در طراحی سفارشی

معمولاً قالب‌های آماده ظاهری ساده و یکپارچه دارند و نمی توان به راحتی در آن خلاقیت ایجاد کرد. در واقع این گونه طراحی سایت به شما این امکان را می دهد تا سایتی حرفه ای و کاربرپسند برای خود طراحی کنید.

ایجاد تجربه کاربری مناسب

شما با طراحی سایت سفارشی تجربه کاربری خوبی را به بازدیدکنندگان القا می‌کنید. در واقع کاربران با یک سایت جذاب و در عین حال ساده و به دور از هر گونه پیچیدگی رو به رو خواهند شند و در کوتاه ترین زمان و ساده‌ترین روش به اهداف خود دست می‌یابند.

سرعت بالا

قالب‌هایی که به صورت سفارشی برای یک نوع کسب و کار و یک نفر طراحی می گردد سرعت بالایی دارند و به راحتی بارگزاری می‌گردند.

معایب طراحی سایت سفارشی

نیاز به هزینه زیادی برای طراحی دارید.

نیاز به زمان زیادی برای طراحی دارید.

در صورت نداشتن تجربه و تخصص کافی با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

مزایای استفاده از قالب‌های آماده

نیاز به هزینه کمتری دارند.

برای طراحی نیاز به زمان زیادی ندارید.

دارای ماژولها و افزونههای رایگان و آماده زیادی هستند.

برخی از قالب‌ها را می توان به صورت رایگان از اینترنت تهیه کرد.

معایب استفاده از قالب‌های آماده

سورس قالب‌های آماده به صورت متن باز هستند. به همین دلیل امنیت بالایی نداشته و به راحتی در دسترس هکرها و نفوذ گران قرار می‌گیرد

این قالب‌ها سرعت بالایی ندارند. زیرا معمولاً یک قالب برای چندین سلیقه و مشتری طراحی می گردد.

در صورت اضافه کردن امکانات از طریق پلاگین ممکن است سایت با مشکل مواجه گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر یا مشاوره با شماره  ۰۲۱۲۳۰87 تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی

طراحی سایت با قالب آماده

هزینه طراحی سایت

طراحی سایت ارزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست