طراحی سایت زیرنویس

طراحی سایت زیرنویس: یکی از تفریح های عمومی، لذت بخش و پرطرفدار افراد تماشای فیلم است. همان طور که می دانید فیلم های خارجی نیز طرفداران زیادی دارد ولی نیاز است این فیلم ها دارای زیرنویس باشند تا برای بینندگان قابل فهم باشد از این رو طراحی سایت زیرنویس بسیار حائز اهمیت می باشد. خیلی از افراد به دنبال فیلم های به روز هستند و برای آن ها بسیار مهم است که به فیلم های به روز دسترسی داشته باشند.

طراحی سایت زیرنویس

حتی افرادی که با زبان انگلیسی آشنا هستند در زمان تماشای آنلاین فیلم ترجیح می دهند از ترجمه آماده و زیرنویس شده سایت استفاده کنند، از این رو نیاز به طراحی سایت زیرنویس احساس می گردد. زیرنویس فیلم ها علاوه بر این که باید دقیق باشند باید کیفیت بالایی نیز داشته باشند.سایت های زیر نویس طرفداران زیادی دارد روزانه افراد زیادی وارد این سایت ها می شوند از این رو افراد تصمیم گرفتند تا برای راه اندازی طراحی سایت زیرنویس به عنوان یک کسب وکار جدید اقدام کنند.

در فضای اینترنت سایت های زیرنویس زیادی وجود دارد ولی همه ی آن ها به یک اندازه محبوب نیستند. اگر شما نیز دوست دارید برای خود یک سایت زیرنویس طراحی کنید، ادامه مطلب را مطالعه نمایید. امروزه تماشای فیلم های خارجی علاوه بر اینکه جنبه سرگرمی دارند خیلی از افراد برای یادگیری زبان تماشا می کنند؛ اما شما می دانید زیر نویس چیست ؟ و زیرنویس ها چگونه تولید می شوند؟

زیرنویس چیست؟

زیرنویس متن ترجمه شده از زبان های دیگر است که برای فهم تماشای فیلم، سریال و… به کار برده می شود. متن زیرنویس معمولاً در زیر ویدئو نمایش داده می شود و با آهنگ فیلم هماهنگ پخش می گردد. زیرنویس ها به دو روش حک (هاردساب) و srt (سافت ساب) ایجاد می شوند. در روش حک (سافت ساب) زیرنویس در زیر ویدئو قرار می گیرد و زیرنویس و فیلم در یک فایل هستند. در واقع در این روش زیرنویس قابل جدا شدن از فیلم نیست.

در روش زیرنویس از نوع srt یا سافت ساب، فایل زیر نویس در یک فایل جداگانه ارائه می گردد. فیلم های با فرمت mkv و  mp4 به شما این امکان را می دهد تا برای تماشای فیلم چند نوع زیرنویس داشته باشید و بین آن ها حق انتخاب داشته باشد. پسوندهای sub/idx، smi و… از جمله پسوندهای جدا محسوب می گردند ولی معروف ترین آن ها فرمت srt می باشد. زیرنویس ها توسط نرم افزارهای حرفه ای مانند kmplayer،vlc و… پخش می شوند.

اما حالا چگونه می توانیم این زیرنویس ها را روی فیلم قرار دهیم؟ شما از طریق دو روش هماهنگ سازی نام زیرنویس با نام فایل یا کشیدن و رها کردن می توانید زیرنویس فیلم را بر روی آن قرار دهید. در روش هماهنگ سازی شما باید نام زیرنویس فیلم را با نام خود فایل هماهنگ نمایید. به عنوان مثال:

movie name.srt

و نحوه استفاده از زیرنویس به روش کشیدن و رها کردن به این گونه است که شما نیاز است فایل زیرنویس را بر روی ویدئو بکشید و رها کنید تا آن به نمایش گذاشته شود. در اکثر اوقات استفاده از روش اول پیشنهاد می گردد زیرا برخی تلویزیون ها یا پخش کننده ها قادر به پخش زیرنویس ویدئو نیستند.

نکاتی برای طراحی سایت زیرنویس:

شده است که زیرنویس ها با ویدئو هماهنگ نیستند و یا از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. در ادامه مطلب نکاتی را یادآور می شویم تا شما بتوانید طراحی سایت زیرنویس خود را با کیفیت بالایی انجام دهید.

توجه به سرعت بارگزاری بالای طراحی سایت زیرنویس و به روز رسانی مرتب آن

سایت زیرنویس باید به گونه ای طراحی گردد که سرعت بارگزاری آن بالا شود و به آسانی لینک های مستقیم آن در دسترس باشد. هم چنین نیاز است برای سئو و بالا بردن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو سایت زیرنویس مرتب به روز رسانی گردد. با توجه به اینکه امروزه استفاده از دستگاه های هوشمند افزایش یافته است از این رو لازم است طراحی سایت زیرنویس شما با این دستگاه ها سازگار باشد تا به درستی نمایش داده شود.

سایت زیرنویس باید قابلیت جستجوی پیشرفته را داشته باشد تا کاربران بتوانند به آسانی فایل های موردنیاز خود را پیدا کنند و در صورت جستجوی  اشتباه به او کمک نماید.

از تبلیغات پاپ آپ در طراحی سایت زیرنویس خود استفاده نکنید.

نمایش تبلیغات به صورت پاپ آپ برای بسیاری از کاربران خوشایند نیست و مشاهده شده است کاربران به محض دیدن این تبلیغات بر روی سایت سریع از آن خارج می شوند. پیشنهاد می گردد از تبلیغات متنی به جای تبلیغات پاپ آپ استفاده کنید.

قابلیت نمایش جزئیات کاملی از زیرنویس ارائه شده

این قابلیت موجب می گردد تا کاربران بتوانند به آسانی زیرنویس موردنظر خود را دانلود نمایند. علاوه براین مشکل هماهنگ نبودن زیرنویس با فیلم را نیز حل می کند.

ارائه و نمایش چند  منبع مختلف در طراحی سایت زیرنویس

اگر شما چند زیرنویس مختلف را بر روی سایت خود قرار دهید و فقط محدود به یک زیرنویس نباشید آنگاه کاربران زیادی از سایت شما بازدید می کنند. به عبارتی دیگر اگر شما زیرنویس هایی که کاربران در جستجوی آن هستند را ارائه دهید دیگر به سراغ سایت های زیرنویس دیگر نمی روند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۰۲۱۲۳۰87 تماس حاصل فرمایید.

مقاله‌های پیشنهادی

صفر تا صد طراحی سایت

7 نکته پیشرفته طراحی سایت

آنالیز سایت به همراه ارائه بسته سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست