برنامه نویسی ارز دیجیتال

بلاک چین (blockchain) زنجیره‌ای از بلوک‌ها است که در هر بلوک اطلاعاتی ذخیره شده است. این اطلاعات می تواند شامل رای شهروندان در انتخابات یک کشور، خرید و فروش بیت کوین و … باشد. این فناوری در صنایع و دنیای دیجیتال بسیار کاربرد دارد و استفاده از آن بطور گسترده در حال افزایش است. بلاک چین از طریق برنامه نویسی ارز دیجیتال ایجاد شده و با توسعه زبان برنامه نویسی، توسعه می یابد. دراین مقاله قصد داریم؛ بهترین زبان های برنامه نویسی بلاک چین برای ساخت ارز دیجیتال را معرفی کنیم.

بلاک چین چیست؟

 بلاکچین به زبان ساده یک پایگاه داده و اطلاعات مبتنی بر هوش مصنوعی و متشکل از زنجیره‌­ی بلوک‌هاست. در هر بلوک اطلاعات با ظرفیت معینی ذخیره می شوند و در صورت تکمیل به بلوک قبلی لینک می شوند و اطلاعات جدید ذخیره می شوند. بلاک چین پایه ساخت ارز دیجیتال می باشد.

مقایسه بلاک چین و پایگاه داده؟

 بلاک چین دو ویژگی اصلی و متمایز با پایگاه داده دارد:

camparison

غیرمتمرکز بودن بلاک چین به آن معناست که اطلاعات را مانند پایگاه داده در یک مجموعه خاص ذخیره نمی کند؛ زیرا در این صورت قابلیت تغییر و حذف و حتی حمله سایبری دارد. به بیان دیگر بلاک چین اطلاعات را به صورت غیرمتمرکز برای حفظ مانندن از حملات سایبری ذخیره می کند.

اطلاعات ذخیره شده در بلاک چین، غیرقابل تغییر هستند و قابلیت حذف ندارند. بلاک چین امن ترین مکان ذخیره اطلاعات از سوی دقت و شفافیتی که دارد؛ می باشد. در صورتی که پایگاه داده این چنین نیست و اطلاعات قابلیت حذف شدن و .. را دارند.

تمایل به کسب درآمد از فضای مجازی دارید؟ تمایل دارید سود خود را افزایش دهید؛ اما چگونگی آن را نمی دانید؟؟ یا راه هایی همچون طراحی سایت را پیشتر انجام داده اید؛ ولی جوابی دریافت نکردید؟؟

در اینجا با استفاده از یک راه و روشی متفاوت و کم هزینه برای شما عزیزان در زمینه دلخواهتان بطور اختصاصی خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ ارائه می شود. فراکارانت از ارائه مشاوره رایگان خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ تا پشتیبانی رایگان پس از اتمام و تحویل سایت در کنار شما عزیزان قرار دارد.

بهترین زبان برنامه نویسی بلاک چین برای ساخت ارز دیجیتال

همانطور که پیشتر بیان شد؛ بلاک چین پایه  جهت ساخت ارز دیجیتال و توسعه برنامه نویسی ارز دیجیتال  می باشد. تمامی زنجیره های بلوک آن از صرافی غیرمتمرکز تا قرارداد هوشمند همگی با زبان برنامه نویسی ساخته می شوند. هر زبان برنامه نویسی مزایا و معایبی دارد. در ادامه  ویژگی های زبان ها بررسی  شده و بهترین زبان طبق هدف برنامه نویسی انتخاب شده و معرفی شده است.

-Ruby_logo

زبان روبی (RUBY)

زبان روبی یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی بلاک چین است. این زبان نیز بین برنامه نویسان یک زبانی بسیار محبوب و پرطرفداری می باشد و رتبه 4.6 در لیست زبان های برنامه نویسی ارز دیجیتال دارد. از این زبان در جهت توسعه سایر زبان ها نیز استفاده می شود. پرويه هایی همچون بیت کوین، ریپل، لایت کوین، مونرو، استلار(Stellar)، ایاس (EOS) و کوانتوم (QTUM)با زبان روبی نوشته شده و توسعه یافته اند.

برنامه نویسی صرافی ارز دیجیتال در کاراایتی با زبان روبی انجام می شود. 

زبان های برنامه نویسی برای ساخت ارز دیجیتال

در اینجا چند مورد از سایر زبان های برنامه نویسی ارز دیجیتال معرفی شده اند. عبارتند از:

c++
زبان سی پلاس پلاس (++C)
unnamed 1
زبان جاوا(Java)
Python-Logo
زبان پایتون (Python)
Solidity
زبان سالیدیتی (Solidity)
344 3442952 molpath simplicity png
زبان سیمپلیسیتی (Simplicity)

زبان سی پلاس پلاس (++C)

زبان سی پلاس یکی دیگر از پرکاربردترین و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی بلاک چین است. این زبان رتبه 4 در لیست زبان های برنامه نویسی ارز دیجیتال دارد. اولین بلاک چین به زبان ++C نوشته شده است. 

ویژگی های زبان سی پلاس (++C):

برنامه نویسان توانایی پیاده کردن ایده های خود با نوشتن کدهای طولانی دارند.

c++
زبان سی پلاس پلاس (++C)

زبان سالیدیتی (Solidity)

زبان سالیدیتی یک زبان برنامه نویسی ارز دیجیتال جدید است که برای نوشتن قراردادهای هوشمند و بلاک چین ایجاد شده است. این زبان برنامه نویسی جهت نوشتن بلاک چین اتریوم طراحی شده است. اتریوم و پروژه های انشعاب گرفته از آن تنها با زبان سالیدیتی نوشته شده و توسعه یافته اند.

از آنجا که سالیدیتی تنها برا نوشتن و توسعه بلک چین ها طراحی شده است؛ یک زبانی عالی برای یادگیری نوشتن بلاک چین است. همچنان بسیاری از مشکلات توسعه دهندگان بلاک چین را حل می کند.

زبان سیمپلیسیتی (Simplicity)

زبان سیمپلیسی یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی متن باز است و بنوعی یک زبان مخصوص کدنویسی قراردادهای هوشمند و توسعه دهنده بلاکچین می باشد. این زبان یک زبان سطح بالا برای توسعه بلاکچین می باشد و مخصوص برنامه نویسان سطح بالا بخصوص جهت توسعه بلاکچین می باشد.

تمرکز اصلی این زبان جهت درک بیشتر کدهای پیچیده و توسعه کدهای سطح پایین بیت کوین می باشد. ظرفیت کاری و سرعت توسعه، توسعه دهندگان را افزایش داده است و موجب صرفه جویی در وقت و هزینه آنها می شود.

همچنان اگر از این زبان با پلتفرم Elements استفاده شود؛ این پلتفرم منبع باز بوده و قابلیت ایجاد بلاک چینی با زنجیره های جانبی دارد و توسعه دهندگان می توانند از توابع و سایر ویژگی های جذاب استفاده کند.

زبان جاوا (Java)

 زبان جاوا یکی از رقبای زبان سی پلاس می باشد. جاوا یک زبان جامع است؛ که رابطه برنامه نویسی کاربردی API دارد. این رابط کاربری شامل کلاس ها، بسته ها و اینترفیس ها و.. می باشد. این زبان قابلیت انتقال و سازگاری بالایی دارد؛ و به همین دلیل توانایی اجرا در پلتفرم های مختلف، یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی بلاکچین می باشد.

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست