تفاوت رمزارز و ارز دیجیتال چیست؟

یک اشتباهی که عموما بسیاری از افراد مرتکب می شود؛ اینست که ارزدیجیتال و رمز ارز را یکی می دونند؛ در صورتی که این دو با هم تفاوت دارند. در مقاله پیشین درباره ارزهای دیجیتال و کاربردهای آن گفته شد. در ادامه قصد داریم تا شما را با تفاوت رمزارز و ارز دیجیتال آشنا کرده و از جذابیت استفاده از رمزارز ها بگوییم.

ارز دیجیتال:

ارز دیجیتال واحدهای پولی هستند که ماهیت فیزیکی نداشته و در قالب دیجیتال و الکترونیک به صورت آنلاین مبادله می‌شوند؛ با این حالت که ویژگی های ارز فیزیکی مانند انتقال، خرید و فروش و انجام مبادلات را دارد و معادل ارز فیزیکی در فضای وب می باشند.

رمز ارز:

 رمزارزها نیز خود یک نوع ارز دیجیتال به شمار می‌آیند؛ از فناوری رمزنگاری ارزها در ساخت آنها  جهت امنیت بالا در تبادلات استفاده شده است. قدیمی ترین و اولین رمز ارز بیت کوین می باشد.

تفاوت رمزارز و ارز دیجیتال

 1-رمزارزها غیرمتمرکز هستند و این سبب کاهش تقلب و جلوگیری از هک می شود؛ در صورتیکه ارزهای دیجیتال متمرکز هستند و خطرات بالایی دارد.

2- رمز ارزها بر پایه بلاکچین ساخته شده اند و این مبنی بر افزایش امنیت آنها در حفظ و نگهداری اطلاعات می شود.

3-جهت انجام مبادلات با رمز ارز باید مدارک هویتی خود را جهت احراز هویت ارائه کنید.

4- ارزهای دیجیتال یک مرجع برای کنترل شبکه دارند؛ که تمامی تراکنش ها را کنترل می کند. در این حالت امکان دزدی با تغییر تراکنش وحود دارد؛ در صورتی که رمز ارزها بدلیل غیرمتمرکز بودن، مرجعی ندارند و در آن امکان تغییر تراکنش وجود ندارد.

 5- ارزهای دیجیتال در بیشتر کشورها پذیرفته شده اند و برای مبادلات آنها قانون نیز گذارده شده است؛ در صورتیکه رمز ارز هنوز در تمامی کشورها پذیرفته نشده اند.

باتوجه به اینکه تفاوت رمزارز و ارز دیجیتال توضیح داده شده است؛ با اینحال رمزارزها جذابیت بیشتری نسبت به ارز دیجیتال دارند.

جذابیت رمزارز ها در چیست؟

سهولت در تبادلات مالی بدون واسطه

اولین جذابیت یک رمزارز را می‌توان در آسانی و سهولت میزان تبادلات مالی دانست. موانعی که در شبکه عادی بانکی وجود دارد، در این شبکه معنایی ندارد. می‌توان در کسری از دقیقه، مبلغی را از نقطه ای در دنیا به نقطه ای دیگر بدون دخالت شبکه بانکی انتقال داد. تراکنش‌ها در رمزارزها بدون هیچ گونه واسطه ای بین افراد صورت گرفته و بانک و دولت هیچ گونه نقشی به عنوان واسطه در این میان ندارند.

امنیت بالا در تبادلات مالی

رمزی بودن این ارزها و وجود کلیدهای عمومی و خصوصی امنیت شما در این تبادل را حفظ خواهد نمود. هم چنین کل شبکه  از وجود این تراکنش آگاه شده و درنهایت به کیف پول شما واریز خواهد شد.

برای مثال در ایران با توجه به تحریم‌ها، تبادلات مالی بسیار پیچیده شده است. در این شرایط می‌توان از شبکه رمزارزها به نفع کشور استفاده نمود و نیازهای موجود را جهت ادامه حیات کشور برطرف نمود.

درآمدزایی

نکته دیگر که جذابیت این رمزارز ها را افزایش داده است رفتار نوسان گونه ارزش آن‌ها می‌باشد. از آن جایی که این ارزها افزایش و کاهش قیمت مقطعی پیدا می‌کنند موجب می‌شود افرادی که در سفته بازی، خرید دلار، بورس، املاک و … فعالیت دارند به سمت بازار این رمزارزها جذب شوند.

این روزها افراد بسیاری در سراسر دنیا وجود دارند که به خرید، فروش و نگه داری این ارزها مشغول هستند و سودهای به دست آمده موجب جذابیت هر چه بیشتر  این حوزه می‌شود. البته مقاله طراحی سایت‌های معاملات ارز و صرافی ارز پیش نیاز این مقاله تفاوت رمزارز و ارز دیجیتال   می باشد. بطور کلی افراد می‌توانند در زمینه تبادلات این رمزارزها صرافی‌هایی ایجاد کرده و درآمدهای بسیار مطلوبی کسب نمایند.

در مطالب بعدی قصد داریم با موضوعات زیر بیشتر آشنا شویم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست