آموزش مفاهیم پایه وردپرس

با سلام با آموزش کلیات پنل مدیریت وردپرس از تیم فراکارانت در خدمت شما هستیم

برای ورود به پنل مدیریتی وب سایت خودتون دستور :

Wp-admin

را بعد از دامنه وب سایت خود وارد می کنیم و بعد از وارد کردن نام کاربری و پسورد خود می توانید وارد پنل مدیریتی وب سایت خود شوید.

 

پیشخوان :

در قسمت پیشخوان یک نمایشی از وضعیت کلی وب سایت خود را می توان مشاهده کرد

به عنوان مثال وضعیت سلامت وب سایت خودمون ٫ تعداد نوشته و برگه و دیدگاه های وب سایت خودمون در این قسمت مشاهده کنیم.

می توانیم فعالیت های وب سایت خود رو در این قسمت مشاهده کنیم که اگر نوشته جدیدی به سایت اضافه شده یا دیدگاهی در زیر نوشته ما قرار داده شده باشد در این قسمت قابل مشاهده است.

اخبار و رویداد های وردپرس برای ما در این قسمت قابل مشاهده است یا یک پیش نویس سریع در وب سایت خود ایجاد کنیم.

 

بروز رسانی ها :

در این قسمت می توانید بروزرسانی های مورد نیاز وب سایت خود را انجام دهید . می توانید وردپرس خود ٫ پوسته های استفاده شده در سایت خود و افزونه های داخل وب سایت خود را بروز رسانی کنیم.

می توانید جزئیات هر مورد را مشاهده کنید برای افزونه ها و ورد پرس و قالب های وب سایت خود.

نوشته ها :

در این تب می توانید نوشته های ایجاد شده در سایت خود را مدیریت کنید یا نوشته جدیدی اضافه کنید . می توانید برای نوشته های خود دسته بندی یا برچسب جدیدی ایجاد کنید .

رسانه :

در این تب می توانید محتوا های تصویری خود مانند عکس ٫‌ویدئو یا فونت و فایل های پی دی اف خود را بارگذاری کنید و در قسمت های مختلف سایت خود استفاده کنید.

برگه ها :

این قسمت مربوط به برگه های شما هست که می توانید در این قسمت صفحات جدیدی برای وب سایت خود بسازید و اضافه کنید یا صفحه های ایجاد شده خودتون را مدیریت کنید.

دیدگاه ها :

نظراتی که کاربران وب سایت شما در زیر محصولات شما یا نوشته های شما می نویسند در این قسمت برای شما قابل مشاهده است و در این قسمت می توانید این موارد مدیریت کنید به عنوان مثال دیدگاهی را رد یا تایيد کنید.

نمایش :

در این قسمت شما یک تب با نام پوسته ها دارید که می توانید در این تب پوسته ها و قالب های استفاده در وب سایت خود را مشاهده کنید یا تغییر بدهید.

در تب سفارشی سازی می توانید پوسته های وب سایت خود را شخصی سازی کنید.

در تب ابزارک ها می توانید ابزارک های موجود در سایت خودتون را مشاهده کنید و تغییرات و مدیریت لازم برای این قسمت را انجام دهید.

تب بعدی مربوط به فهرست های وب سایت شما هست . منو ها یا فهرست هایی که شما در وب سایت خودتون استفاده کرده اید در این قسمت برای شما نمایش داده می شود می توانید فهرست جدیدی اضافه کنید یا فهرست های ایجاد شده خود را تغییر دهید.

در تب ویرایشگر پوسته می توانید کد های مربوط به قالب خود را مشاهده کنید و در صورت نیاز تغییری در کد های قالب خود ایجاد کنید.

افزونه ها :

در این قسمت شما می توانید افزونه هایی که به عملکرد وب سایت شما کمک می کنند را مشاهده و مدیریت بکنید و در صورت نیاز افزونه جدیدی در وب سایت خود نصب و فعال سازی کنید و به وسیله ویرایشگر افزونه کد های افزونه های خود را تغییر دهید.

کاربران :

می توانید در این بخش کاربران وب سایت خود را مشاهده کنید و یا کاربر جدیدی ایجاد کنید و برای هر کاربر رمز عبور و نام کاربری و فیلد های مورد نیاز را پر کنید و نقشی به کاربران وب سایت خود بدهید.

به عنوان مثال نقش مدیرکل می تواند به تمامی قسمت های سایت دسترسی داشته باشد .

ویرایشگر می تواند محتوا های سایت را مورد بررسی و تغییر یا نوشته و برگه جدیدی ایجاد کند و دیدگاه را ببیند و مدیریت کند.

نویسنده تنها اجازه نوشتن برگه و نوشته را دارد و نمی تواند برگه یا نوشته ایجاد شده در وب سایت را تغییر دهد و دیدگاهی را ببیند یا رد کند .

مشارکت کننده تنها اجازه نوشتن برگه ها را دارد ولی نمی تواند برگه یا نوشته ای را منتشر کند.

نقش مشترک هم مانند یک کاربر معمولی در وب سایت اجازه هیچ گونه تغییراتی در وب سایت را ندارد.

ابزار ها :

در این بخش می توانید درون ریزی یا برون بری های وب سایت خود را انجام دهید.

می توانید وضعیت سلامت وب سایت خود را مشاهده کنید و پیشنهاد های وردپرس برای بهبود سلامت وب سایت خود را مشاهده کنید.

می توانید اطلاعات یا داده های شخصی خود را برون بری کنید به عنوان مثال یک نوشته ایجاد شده توسط یک کاربر در وب سایت خود را برون بری کنید.

در بخش پاکسازی اطلاعات شخصی می توانید اطلاعات یک کاربر خاصی را از سایت خودتون حذف کنید.

تنظیمات :

در قسمت عمومی تنظیمات می توانید عنوان وب سایت ٫ معرفی کوتاه وب سایت خود و مابقی موارد را تنظیم کنید.

در تب نوشتن می توانید تنظیمات مربوط به نوشته های خود را تغییر دهید برای مثال دسته بندی یا ساختار پیش فرضی برای نوشته های خود قرار دهید یا سرویس دهنده ایمیل خود را مشخص کنید.

در تب خواندن شما می توانید تنظیمات صفحه اصلی وب سایت خود را مشاهده کنید که به صورت آخرین نوشته های شما باشد یا به صورت یک برگه یکتا قرار بدید صفحه اصلی وب سایت خودتون را و می توانید تعداد نوشته ها و خوراک برای صفحات و نمایش برای موتور های جستجو را فعال یا غیر فعال کنید.

در تب گفتگو می توانید نظراتی که کاربران وب سایت شما می نویسند را تنظیم کنید به عنوان مثال چه افرادی می توانند نظر در وب سایت شما ثبت کنند ٫ چه شرایطی برای نوشتن نظر در وب سایت شما باید رعایت شود تا کاربران بتوانند نظر در وب سایت شما ثبت کنند و مابقی تنظیمات مربوط به این بخش را انجام دهید.

در تب رسانه وردپرس تصویر های شما را به سایز های مختلف برای نمایش تقسیم بندی می کند می توانید در این بخش تنظیمات مربوط به هر تصویری را که بر مبنای پیکسل است را قرار دهید و نحوه ساماندهی پرونده های وب سایت خود را مشخص کنید که به صورت سالانه و ماهانه باشد.

در قسمت پیوند های یکتا می توانید نحوه نمایش نوشته ها و برگه های خود را در نوار مرورگر خود مشخص کنید که به صورت روز و نام یا نام نوشته و دیگر حالات باشد.

در تب حریم خصوصی می توانید یک برگه ایجاد شده برای حریم خصوصی وب سایت خود را برای کاربران نمایش دهید و می توانید راهنمای خط مشی وردپرس را مطالعه کنید.

تا آموزشی دیگر خدانگهدار

whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست