آموزش ساخت توکن

توکن نوعی ارز دیجیتال است که بر روی بلاک چین های موجود و عمومی ساخته می شود. هنگام ساخت توکن ارز دیجیتال، محدودیت هایی وجود دارد که می توانید در بلند مدت پس از توسعه کافی بلاک چین از بلاک چین های اختصاصی جهت رفع محدودیت ها استفاده کنید. یعنی هم می توانید از بلاک چین هایی مانند بایننس که قرارداد هوشمند دارند؛ استفاده کنید؛ یا از بلاک چین های فعلی که متن باز(Ooen Source) هستند؛ استفاده کنید و کدهای آن را تغییر داده و سفارشی سازی کنید. در ادامه این مقاله مراحل ساخت توکن ارز دیجیتال توضیح داده شده است.

توکن برای سایت های امور مالی غیرمتمرکز و بازی های مبتی بر پرداخت کن تا برنده شی کاربرد دارد؛ و بطور کلی برای شرکت­ها و فعالانی که مشکلی با محدودیت های توکن ندارند؛ یا عجله دارند؛ بسیار مناسب است.

مراحل ساخت توکن

1-سازو کار اجماعی که برای انجام تراکنش ها و تایید آنها به شخص واسط نیاز نداشته باشند، انتخاب کنید و به نوعی هدف خود را مشخص کنید.

2- با توجه به سازو کار اجماع خود، پلتفرم بلاکچین خود را انتخاب کنید. در ادامه چند تا از بهترین سیستم عامل بلاکچین معرفی شده است.

EthereumNEMBlockStarterIOTA
Waves (WAVES)IBM blockchainBigChainDBQuorum
Hyperledger FabricNxt (NXT)EOSOpenchain
HydraChainCoinListMultiChain

3-نحوه کار بلاکچین خود را مشخص کنید و پس از آن طراحی کنید. به عنوان مثال میزبانی وب خود را مشخص کنید.

سرور ابری بهتر است یا سرور مجازی؟

4- معماری و تمام جنبه های بلاک چین خود را پیش از طراحی مشخص کنید.

5- حتما رابط کاربری خوبی داشته باشد و به بیان دیگر friendly طراحی شود.

آموزش گام به گام ساخت ارز دیجیتال

پیش از هر چیزی در جهت ساخت توکن باید دانش کافی و مهارت اولیه کدنویسی را بلد باشید.

1- پیش از اقدام به طراحی باید کیف پول متامسک نصب کنید و مقداری کوین برای پرداخت کارمزد داشته باشید و مطمئن شوید که اتصال کامل انجام شده است.

2- به اپلیکیشن رمیکس (Remix) که یک ابزار آنلاین برای توسعه است و قراردادهای هوشمند سازگار با بلاکچین ها دارد. این اپ با اتریوم هم سازگاری دارد. ابتدا روی پوشه [contracts] راست‌کلیک و سپس روی [New File] کلیک کنید.

1

۳- نام فایل را BEP20.sol بگذارید.

2 16

۴-  زبان برنامه نویسی را روی سالیدیتی تنظیم کنید. در غیر این صورت قرارداد هوشمند شما کار نخواهد کرد. با کلیک روی آیکون نمایش داده در سمت راست تصویر زیر می‌توانید این کار را انجام دهید.

3

۵- کد آماده قرارداد هوشمند BEP-20 را روی فایل خود کپی کنید.

برای اطلاع از پارامترها و کارکردهای کد در صورت عدم اطلاع به گیت‌هاب مراجعه کنید.

4

۶-  تمامی پارامترهای خود از جمله نماد، نام، سقف عرضه و تعداد ارقام اعشار را در پارمتراهای مشخص شده بدنه کد درج کنید.

مثال تصویر زیر:

نام بایننس آکادمی کوین (BAC)‌

دکیمالس(تعداد ارقام اعشار) 18

سقف عرضه ۱۰۰ میلیون واحد

5 3

۷- در ادامه قرارداد هوشمند را اجرا کنید.  روی آیکون نمایش داده شده در سمت چپ نمایشگر کلیک کنید، به ترتیب روی گزینه‌های [Auto compile] و [Enable optimization] و [Compile] کلیک کنید.

6 2

۸- برای کپی ABI قرارداد، روی دکمه [ABI] کلیک کنید.

7

۹- روی آیکون نمایش‌داده شده در سمت چپ تصویر زیر کلیک کنید.  [Injected Web3]  را به عنوان محیط خود انتخاب کنید و متامسک را به رمیکس متصل کنید. پس از چک نهایی و اطمینان از قرار BEP-20خود، درنهایت، گزینه [Deploy]  را انتخاب کنید.

8

۱۰- اکنون کارمزد تراکنش را برای ست شدن قرارداد هوشمند روی بلاک چین از طریق متامسک بپردازید. سپس زمانی که قرارداد هوشمند فعال شد؛ کد منبع آن را اعتبار‌سنجی و منتشر کنید.

آدرس قرارداد را در BscScan کپی و سپس گزینه [Solidity (Single)] را به عنوان نوع اجاره کننده انتخاب کنید. در نهایت، نسخه کامپایلر را با مرحله ۷ مطابقت دهید.

9

۱۱- در ادامه روی BEP20.sol در رمیکس کلیک کنید و گزینه [Flatten] را کلیک کنید.

10

۱۲- کد را از بخش BEP20_flat.sol خود کپی کنید و مطمئن شوید که [Optimization] روی Yes تنظیم شده باشد. در ادامه روی گزینه [Verify and Publish] کلیک کنید.

11

۱۳- اکنون پیغام موفق بودن عملیات را مشاهده خواهید کرد. با کد تایید شده، می‌توانید با فراخواندن mintـ که در قرارداد پیاده‌سازی شده، توکن خود را از طریق BscScan مینت کنید. به آدرس قرارداد در BscScan بروید و روی [Write Contract] کلیک کنید. سپس روی [Connect to Web3] کلیک کنید تا حساب متامسک خود را متصل کنید.

12

۱۴- در پایین صفحه به بخش Mint بروید و تعداد توکن‌هایی را که می‌خواهید ضرب کنید، وارد کنید. در مثال زیر، عدد ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ را برای توکن BAC وارد کردیم. فراموش نکنید که اعداد اعشاری را نیز اضافه کنید. روی [Write] کلیک کنید و هزینه را با متامسک پرداخت کنید.

13

۱۵- اکنون باید توکن‌های صادر شده به حساب شما در کیف پول‌تان ارسال شده باشند.

14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست