کسب درآمد از طریق طراحی سایت

امروزه تمامی مشاغل به دنبال آنلاین شدن و استفاده از فضای اینترنت برای معرفی کالا و خدمات خود به میلیونها کاربر در سراسر جهان هستند. طراحی سایت یکی از راه های ورود به فضای وب برای معرفی خدمات و محصولات و فروش انها می باشد. در این مقاله قرار است درباره چگونگی کسب درآمد با طراحی سایت را توضیح دهیم.

طراحی سایت به عنوان یک تخصص شناخته شده و افرادی که توانایی کار کردن با نرم افزارهای طراحی سایت  و زبانهای برنامه نویسی تحت وب را دارند، می‌توانند هم برای خود سایت طراحی کرده و هم به کسب درآمد از آن بپردازند.  طبیعی است که برای راه اندازی یک سایت زیبا و کاربر پسند و حتی یک فروشگاه اینترنتی به شخصی نیاز دارند که مرحله طراحی سایت را برای آنها انجام دهد یا به دنبال شرکت‌ طراحی سایت باشند که پروژه نهایی را به صورت حرفه ای‌تر و کامل‌تر انجام میدهد. با مطالعه این مطلب افراد علاقه‌مند به طراحی سایت، با چارچوب کلی نحوه کسب درآمد از آن آشنا خواهند شد.

کسب درآمد با طراحی سایت

هنوز هم افرادی هستند که حاضر نیستند برای طراحی سایت خود هزینه‌ای پرداخت کنند و سعی می‌کنند با استفاده از قالب آماده به صورت رایگان سایتی راه اندازی کنند. اما این افراد هم بعد از مدت کوتاهی و با زیاد شدن کاربران سایت متوجه بی‌کیفیت بودن و نقص‌های فراوان قالب رایگان می‌شوند. بنابراین باید به سراغ یک طراح سایت رفته و از صفر کار طراحی سایت را شروع کنند.

برای شروع کسب درآمد با طراحی سایت باید موارد ذیل را بلد باشید و انجام دهید:

بالابردن توانایی ها :

برای کسب درآمد با طراحی سایت قبل از هر کاری باید توانایی‌های خود در طراحی سایت را بالا برده و با علم روز آن آشنا شوید. از زبان‌ها و نرم افزارهای فراوانی برای این کار استفاده می‌شود. البته نیازی نیست همه آنها را یاد بگیرید. کافی است در یکی از زبانهای برنامه نویسی و زیرشاخه‌های آن حرفه ای شوید.

پیشنهاد میکنم در ابتدا زبان PHP را انتخاب کنید. چون هم یادگیری آن آسان‌تر است و هم قابلیت گسترش پذیری بسیار زیادی دارد. امروزه اکثر سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا و دروپال و …. از این زبان استفاده می‌کنند.

بعد از یادگیری زبان برنامه نویسی به سراغ زیر شاخه‌ها و فریم ورک Framework های مربوط به آن بروید. مانند: bootstrap ، Genesis و … یادگیری این فریم ورک ها به شما کمک کرده تا  امکانات بسیار زیادی به سایت و قالب‌های خود اضافه کنید که از جمله آن واکنش گرا کردن قالب است.

ایده در طراحی سایت:

برای هر کاری نیاز به ایده دارید و برای کسب درآمد با طراحی سایت نیز باید بر اساس یک ایده ناب پیش بروید. با یک جست و جوی ساده خواهید دید چه تعداد سایتی مشغول به فروش قالب هستند و هزاران قالب با اشکال و امکانات فراوان وجود دارد. بنابراین رقابت شدیدی در بازار طراحی سایت وجود دارد. اگر می‌خواهید در این بازار موفق شوید باید قالب منحصر به فردی طراحی کرده تا بتواند در میان هزاران قالب خودنمایی کند و توجه خریداران را جلب نماید.

ساخت قالب :

بعد از یافتن ایده طراحی سایت باید مشغول به برنامه نویسی و ایجاد صفحات قالب بشوید. کم کم امکانات را به سایت اضافه کرده تا بتوانید به پروژه نهایی دست پیدا کنید. اگر به صورت تیمی کار می‌کنید از همکاران خود بخواهید درباره کارهای یکدیگر نظر بدهند. سعی کنید از تفکرات و ایده‌های تمام اعضای تیم در بخش‌های مختلف طراحی سایت استفاده کنید.

template

تست اولیه :

بعد از اتمام پروژه طراحی سایت بهتر است آن را بر سایت شخصی خود یا دوستان نصب کنید. برای مدتی بر روی قابلیت‌های آن تست انجام دهید. اگر احساس می‌کنید قالب‌ها نیاز به اصلاح دارد حتما به آن توجه کرده و برای رفع آن مشکل اقدام کنید. هدف شما از ساخت این قالب کسب درآمد از آن  است. بنابراین باید قبل از ارائه برای فروش، از تمامی جهات بررسی شود و پروژه بی نقص و کامل به دست مشتری برسد.

فروش :

بعد از انجام همه مراحل بالا نوبت به فروش سایت به مشتری و کسب درآمد است. اگر مشتری شما شخص است، قالب را روی سایت او نصب کرده و پس از تایید نهایی کارفرما هزینه را دریافت کنید.

اگر مشتری ندارید هم نگران نباشید. سایت‌های فراوانی وجود دارند که می‌توانید قالب‌های خود را در آن قرار داده و به صورت رایگان در معرض دید میلیون‌ها خریدار قرار دهید. از معروف‌ترین آنها می‌توان به Themeforest اشاره کرد.

سایت تم فارست که تقریبا معروف‌ترین سایت فروش قالب برای انواع سیستم‌های مدیریت محتوا به زبان انگلیسی است قالب‌های شما را به صورت رایگان در فروشگاه خود قرار می‌دهد و در پایان درصدی از فروش قالب‌های شما را به عنوان کارمزد بر می‌دارد. قالب ترنج Toranj که محصول یک تیم ایرانی است تاکنون بیش از 1343 بار فروخته شده. با محاسبه قیمت 59 دلاری این قالب می‌توان دریافت تا امروز فقط همین یک قالب بیش از 250.000.000 تومان سود برای تیم طراحی  داشته است. پس با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت خلاقیت و ایده برای طراحی سایت تا چه میزان می‌تواند درآمد زا بوده و چه پتانسیل بالایی در این کار وجود دارد.

هرچند چون سایت تم فارست به دفتر آمریکا منتقل شده و طبق قوانین آمریکا نمی‌تواند با کاربرهای ایرانی کار کند. از این رو حساب تعداد زیادی از ایرانی‌ها در  این سایت مسدود شده است. اما هنوز روش‌هایی وجود دارد تا ایرانی‌ها هم بتوانند از آن  استفاده نمایند.

فروش قالب‌های خارجی

اگر ایده خاصی برای طراحی سایت ندارید یا تمام تخصص های لازم برای طراحی یک قالب را فرانگرفته‌اید، اصلا نباید نگران شوید. راه دیگری هم وجود دارد. می‌توان قالب‌های خارجی را ترجمه و فارسی‌سازی کرد. بسیاری از سایت‌ها قالب‌های معروف را برای دانلود قرار داده اند. اما این قالب‌ها از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. اگر بتوانید آن‌ها را به صورت راست‌چین و فارسی‌ساز تبدیل کنید و چند فونت زیبای فارسی هم در آن قرار دهید می‌توانید در سایت‌های ایرانی آن را برای فروش قرار داده و در آمد خوبی کسب کنید.

5add37d5277e9cd4627107ffb204087d 1

در مقاله کسب درآمد با طراحی سایت یاد گرفتید که چطور می‌توان با فروختن طراحی سایت به درآمدهای میلیونی رسید. فقط نیاز به کمی صبر و پشتکار دارید، زیرا نابرده رنج، گنج میسر نمیشود. در هر راهی و برای هر کاری که سختی و تلاش داشته باشد حتما در آخر به موفقیت خواهد رسید. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست