چرا باید طراحی سایت را تغییر دهید

بعد از اینکه مرحله طراحی سایت و راه اندازی آن انجام شد و سایت شما کم کم ترافیک و بازدید واقعی خود را پیدا کرد نوبت به مرحله سنجش کیفیت و تست عملکرد سایت میرسد. باید ببینید طراحی سایت شما تا چه اندازه موفق است و میتواند با کاربر تعامل داشته باشد.

تمام افرادی که سایت راه اندازی میکنند در نهایت هدف آنها کسب درآمد است. این کسب درآمد یا از طریق نمایش تبلیغ یا از طریق فروش کالا و خدمات است.

سایتی که در کسب درآمد موفق نباشد نیاز به بازبینی دارد و شاید نیاز به تغییر طراحی سایت باشد. چون بسیاری از مشکلات سایت مربوط به قسمت طراحی سایت میشود.

قبلا در مقالات صفر تا صد راه اندازی سایت  اطلاعات کاملی در این مورد توضیح داده شده است. در این مقاله عوامل مهمی که به شما یاد آوری میکند که چرا باید تغییر طراحی سایت داشته باشید را توضیح میدهیم.

 

تغییر طراحی سایت

دلایل تغییر طراحی سایت

 سرعت سایت :

کندی سایت و زمان بارگذاری طولانی دلیل اصلی افزایش نرخ پرش سایت و آزار کاربران و از دلایل مهم تغییر طراحی سایت است. در دنیای اینترنت همه چیز به سمت سرعت بیشتر میرود و دیگر کاربر حوصله ندارد بیش از ۵ ثانیه برای دیدن سایت صبر کند. اگر در مدت ۵ ثانیه فقط صفحه سفید در مرورگر کاربر نمایش داده شود مطمئن باشید کاربر دکمه برگشت مرورگر را میزند و به سایت بعدی میرود. عوامل موثر در سرعت سایت :

  • میزبانی وب

    :بخش پایه سرعت یک طراحی سایت مربوط به شرکت هاست است. استفاده از هاست در دیتاسنترهای پر سرعت و استفاده از سخت افزارهای قوی باعث میشود سایت شما سرعت خوبی داشته باشد. در کنار انتخاب میزبانی وب معتبر میتوانید از یک سرویس شبکه انتقال محتوا CDN استفاده کنید که این کار هم در افزایش سرعت سایت تاثیر بسزایی دارد.

  • سایر نکات فنی:

    نوع سیستم مدیریت محتوا که استفاده میکنید و زبان برنامه نویسی طراحی سایت شما هم در سرعت سایت موثر است. اگر از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا استفاده میکنید افزونه های فراوانی برای افزایش سرعت وجود دارد مانند افزونه معروف W3 Total Cache که در سیستم مدیریت محتوا وردپرس کاربرد دارد.

در کنار استفاده از سیستم های مدیریت محتوا، افزونه ها و شبکه های CDN نکاتی هم باید در کد نویسی سایت رعایت شود که مهمترین آنها عبارت است از :

  1. در قسمت بالایی سایت Header از کدهای جاوا و کدهای زیبا سازی سایت استفاده نکنید. سعی کنید این کدها را به انتهای صفحات انتقال دهید.
  2. داشتن چند فایل قالب بندی CSS باعث کاهش سرعت سایت میشود. پس سعی کنید این فایلها را ادغام کنید و یک فایل داشته باشید.
  3. از قابلیت بارگذاری مرحله به مرحله یا Lazy load  استفاده کنید. با این کار ابتدا بخشی که کاربر در مرورگر میبیند نمایش داده میشود. سپس با اسکرول کاربر به سمت پایین  کم کم بخش های بعدی سایت در مرورگر او لود میشود.
  4. از فایل های فلش تا حد ممکن استفاده نکنید.

در مقاله افزایش سرعت سایت و راه کارهای آن اطلاعات خوبی در این موضوع وجود دارد.

طراحی سایت قدیمی :

یکی دیگر از عوامل تغییر طراحی سایت قدیمی بودن آن است. یکی از دلایلی که سایت شما تعامل خوبی با کاربرها نداشته باشد و نتواند بازدید کافی جذب کند قدیمی بودن طراحی سایت است.

ممکن است شما سایتی دارید که چندین سال قبل راه اندازی کرده اید و به همان صورت آن را رها کرده اید و تغییری در آن نداده اید. پس نباید توقع داشته باشید که سایت شما به همان اندازه روزهای اول برای شما درآمد زایی داشه باشد. در گذشته اکثر سایت ها به صورت استاتیک و بدون تغییر طراحی میشد اما امروزه سایت ها دینامیک هستند.

امروزه پیشرفتهای فراوانی در برنامه نویسی تحت وب و طراحی سایت اتفاق افتاده است. اگر تاریخچه طراحی سایت را خوانده باشید متوجه میشوید که امکانات بسیار زیادی به زبانها و استانداردهای طراحی سایت اضافه شده است. اگر میخواهید طراحی سایت شما موفق باشد باید خود را بروز رسانی کنید. اگر میشود با یک سری تغییرات و افزودن امکانات جدید طراحی سایت خود را آپدیت کنید. اگر از نظر فنی این کار شدنی نیست حتما سایت خود را از صفر و روی پلتفورم جدیدی طراحی کنید و امکاناتی که برای کاربران امروز نیاز است به سایت اضافه کنید.

طراحی سایت غیر واکنش گرا :

یک نکته مهم در طراحی سایت مدرن و امروزی قابلیت واکنش گرا یا Responsive بودن طراحی سایت است. حتما میدانید که با گسترش استفاده از اینترنت روی دستگاه های همراه مانند موبایل و تبلت و افزایش کاربران این دستگاه ها سایت ها هم باید قابلیت هم خوانی با هر سایز صفحه نمایش را داشته باشند.

به سایتی که بتواند خود را با هر سایز صفحه نمایش هماهنگ کند و در تمامی دستگاه ها بصورت درست نمایش داده شود در اصطلاح سایت واکنش گرا میگویند. هنوز سایت های فراوانی هستند که در این موضوع پیشرفتی نداشته اند و سایت های آنها در نسخه موبایل مشکلات فراوانی دارد. طبیعی است وقتی کاربری وارد این سایتها میشود نمیتواند به خواسته خود برسد و سایت شما را ترک میکند.

عدم سود دهی :

دلیل دیگری که باعث میشود به فکر تغییر طراحی سایت خود بیافتید این است که سایت شما سود دهی لازم را ندارد و نمیتوانید به اندازه ای که انتظار دارید از آن درآمد کسب کنید. مهم ترین عوامل عدم سود دهی سایت در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی است و بسیاری از فروشگاه ها وجود دارد که با وجود قیمت های مناسب و رعایت اصول باز هم فروش چندانی ندارد و در عمل موفق نیست.

طبیعی است که شما بابت زمان و هزینه ای که برای تولید محتوا و مدیریت سایت خود میکنید توقع دارید سایت برای شما درآمدزایی داشته باشد و هزینه های شما برگردد. اگر سایت شما نتواند این خواسته را برآورده کند پس پروژه شما شکست خورده و باید سریعا مشکل را پیدا کنید و برای رفع آن اقدام کنید.

طراحی سایت با فراکارانت

مواردی که در این مقاله مطالعه کردید سیگنال هایی است که به شما اعلام میکند پروژه مدیریت سایت شما در جهت درست پیش نمیرود و آینده خوبی در انتظار سایت شما نیست. برای اصلاح این اشکالات یکی از کارهایی که باید انجام دهید تغییر دادن طراحی سایت است. مطمئن باشید تغییر در طراحی سایت خیلی زود نتیجه مثبت خود را نشان خواهد داد و میزان سود دهی سایت را افزایش میدهد از طرفی با بهتر شدن رابط کاربری سایت میزان رضایت کاربران از سایت هم بیشتر میشود و زمان ماندگاری آنها طولانی تر خواهد شد. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید.   

 

چرا طراحی وب سایت ما شکست می خورد؟

تفاوت UI با UX در طراحی وب سایت

نقش فرمها در طراحی وب سایت

کنترل کیفیت در طراحی وب سایت

جهت آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات فراکارانت مشاهده صفحات زیر توصیه شده است…
مقایسه پلان های هاست  
مقایسه پلان های طراحی سایت   
مقایسه پلان های پشتیبانی 
مقایسه پلان های بسته خدمات امنیت SSL 
نمونه کارهای طراحی سایت        

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست