با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از فضای آنلاین، بسیاری از کارفرماها تمایل ورود به فضای وب دارند. جهت فعالیت در فضای وب و ورود به آن باید پیش از هرگونه فعالیتی اقدام به طراحی سایت کنید. طراحی سایت با توجه به زمینه های متفاوت فعالیت کارفرماها در چند نوع طراحی می شود. انتخاب طراحی سایت اختصاصی یا ساده علاوه بر بودجه، بسته به اندازه کسب و کار دارد.

اما گاهی مشتریان یا کارفرماهایی هستند که یا بودجه زیادی برای طراحی سایت ندارند؛ یا بودجه به میزان کافی دارند؛ ولی زمان زیادی برای آماده شدن طراحی سایت ندارند. به همین خاطر ما طراحی سایت با سایت ساز به شما را پیشنهاد می کنیم.

طراحی سایت با سایت ساز

برای شروع فرآیند طراحی وب سایت خود باید ابتدا هاست مناسب و دامنه خریداری کنید. زیرا این موارد پایه و بستر راه اندازی هر سایتی می‌باشند. فقط باید دقت کنید که هرگز از هاست رایگان استفاده نکنید چون صدمات جبران ناپذیری به شما خواهد زد و ارزش ریسک کردن ندارد.

برای تازه واردان به دنیای آنلاین که اطلاعات کمی در خصوص آینده کسب و کار و نیازهای آتی خود دارند  و می‌خواهند با بودجه محدود  آغاز به کار نمایند، پیشنهاد می‌شود از سیستم های مدیریت محتوا مانند: وردپرس  استفاده کنند. زیرا این نرم افزار به صورت هسته رایگان عرضه شده و هزینه شما متمرکز بر طراحی رابط کاربری خواهد بود. این سیستم‌ها امکانات بسیار زیادی در اختیار شما قرار داده و با کمک آن می‌توانید هر نوع  سایت و با هر امکاناتی که نیاز دارید راه اندازی نمایید. همچنین برای افزودن قابلیت‌های جانبی به آن هزاران افزونه (Plugin ) وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

امکانات سایت ‌ساز

website builder

معرفی انواع نرم افزار طراحی سایت

۱ -Microsoft Expression web

این نرم افزار توسط کمپانی مایکروسافت عرضه شده و در ابتدا با نام FrontPage در مجموعه نرم افزارهای اداری آفیس وجود داشت. پس از مدتی از بسته آفیس خارج شد و به عنوان یک نرم افزار طراحی سایت به بازار آمد.

این نرم افزار به شما کمک می‌کند تا به راحتی بخش‌های مورد نظر خود را به سایت اضافه کنید. امکانات این نرم افزار بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد راه اندازی یک سایت استاتیک به زبان html و جاوا را داشته باشند. این نرم افزار قدرت مانور زیادی در اختیار شما قرار نمی‌دهد. اگر به سراغ آن می‌روید باید آشنایی با زبان‌های برنامه نویسی در حد ابتدایی داشته باشید.

blog negocio wings mobile
1371734844 3313253

۲ – Adobe Dreamweaver

این نرم افزار طراحی سایت مبتنی بر ویندوز هم توسط شرکت بزرگ ادوبی عرضه شد که محصولات گرافیکی آن مانند: فوتوشاپ Photoshop، پریمیر Premier، این دیزاین InDesign، افتر افکت After Effect و ….. کاملا برای کاربران شناخته شده است. از این طریق شما می‌توانید این نرم افزارها را با سایر نرم‌افزارهای ادوبی یکپارچه کنید. محیط کاری این نرم افزار هم مانند نرم افزار اکسپرشن وب بیشتر حالت برنامه نویسی و نیمه حرفه ای دارد. و اگر اندکی به زبانهای برنامه نویسی تحت وب آشنایی داشته باشید می‌توانید بسیار راحت با قرار دادن کدها در کنار هم سایت خود راراه اندازی نمایید. شما می‌توانید  ویرایش‌های خود را  همان لحظه در صفحه سایت خود مشاهده کنید تا اطمینان یابید صفحه شما در هر صفحه نمایشگری به درستی نشان داده می‌شود.

۳ – Coffecup Html Editor

نرم افزار طراحی سایت قدیمی و نام آشنایی که سالهاست در بازار موجود می‌باشد و به خصوص برای افراد مبتدی بسیار کاربردی است. زیرا  بسیاری از کدها بصورت آماده در این نرم افزار تعریف شده است و فقط با چند کلیک می‌توانید آن کدها را به صورت اتوماتیک به سایت خود اضافه کرده و وقت زیادی را برای برنامه نویسی کدها صرف نکنید.

Coffeecup
i 3

۴ – Artisteer

نرم افزار آرتیستر یک صفحه ساز فوق العاده کاربردی می‌باشد. این نرم افزار توانایی کمک به شما به صورت مرحله به مرحله را دارا است. ابتدا رنگ‌بندی کلی سایت را انتخاب کرده و در مراحل بعدی کم کم حالت اسلایدر، حالت و افکت منو‌ها، انتخاب پس زمینه برای کل سایت یا بخشهای مختلف و … را تعیین کنید.

امکانات نرم افزار آرتیستر فوق العاده است و حتی یک فرد که هیچ اطلاعی از طراحی وب سایت نداشته باشد می‌تواند یک قالب عالی طراحی کند. فقط کافیست در هر مرحله تنظیمات دلخواه انجام داده شود. در نرم افزار طراحی سایت آرتیستر شما می‌توانید پروژه نهایی را به صورت html یا به عنوان قالب برای وردپرس و جوملا خروجی گرفته و از آن استفاده کنید.

البته این نرم افزار رایگان نیست ولی طبق عادت ما ایرانی ها با یک جست و جوی ساده می‌توانیم نسخه قفل شکسته آن را دانلود کرده و از آن استفاده کنیم.

پیشنهاد میکنم حتما این نرم افزار فوق العاده را تست کرده و به قدرت و امکانات آن پی ببرید.

۵ – Visual Composer

ویژوال کامپوزر یک افزونه است که برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس نوشته شده و یکی از معروف ترین افزونه های صفحه ساز است. برای کار کردن با این افزونه باید سایت بر پایه وردپرس نصب شده باشد تا این افزونه را بر سایت خود نصب کنید. در مرحله بعد به :

داشبورد مدیریت >>>>>> برگه ها >>>>> افزوده برگه

بروید. در بخش ساختن صفحه جدید دکمه Visual Composer را می‌بینید. با کمک این افزونه می‌توانید به صورت WYSIWYG سایت طراحی کنید و امکانات مختلف را از طریق کشیدن و رها کردن به سایت اضافه کرده و درنهایت صفحه جدید را ذخیره نمایید.

طراحی سایت WYSIWYG یا What You See Is What You Get یعنی هر چیزی که شما در محیط ویرایشگر یا همان صفحه ساز این نرم افزارها می‌بینید همان چیزی است که در نهایت آماده می‌شود و کاربر مشاهده می‌کند. در واقع نرم افزارهایی که با این اسم شناخته می‌شوند در طراحی بصری به شما کمک کرده و همان چیزی را که طراحی کرده اید، به کاربر نمایش می‌دهد. ویرایشگر ویژوال کامپوزر فقط هنگام ایجاد صفحه جدید فعال می‌شود و در برگه نوشته‌ها نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

و جالب است بدانید که تمامی این امکانات به صورت Drag N Drop است. یعنی با کشیدن و رها کردن بخش مورد نظر در صفحه می‌توانید آن امکانات را به صفحه خود اضافه کنید. تعداد زیادی افزونه هم نوشته شده که با نصب کردن آن‌ها امکانات ویژوال کامپوزر چندین برابر می‌شود. نسخه فارسی شده این افزونه هم توسط تعدادی از تیم‌های برنامه‌نویسی ایرانی ایجاد شده که با قیمت های خوبی برای فروش ارائه شده است. اگر تخصص کافی در زبان انگلیسی ندارید می‌توانید نسخه فارسی آن را خریداری کنید.

-visual-composer

با کمک این افزونه می‌توانید بخش های زیر را به سایت خود اضافه کنید:

Google_Web_Designer_logo_colour

6-Google Web Designer

گوگل وب دیزاینر از سال 2013 فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون 7679 سایت از خدمات آن استفاده کرده‌اند. بر خلاف اسم آن، یک ابزار طراحی سایت معمولی نمی‌باشد. این نرم افزار یک برنامه مناسب برای طراحی‌های فوق العاده، موشن گرافیک ها و انیمیشن‌ها برای پلتفرم هایی مانند مک،ویندوز و لینوکس است.

شما به راحتی می‌توانید این نرم افزار را با محصولات دیگر گوگل مانند گوگل ادوردز و گوگل درایور، دبل به سادگی یکپارچه کنید. شما می‌توانید به کمک زبان برنامه نویسی CSS3 در آن محتوای سه بعدی بسازید و هر طور که دوست دارید آن را تغییر دهید. هم‌چنین در این نرم‌افزار مجموعه‌ای از برنامه های از پیش تعیین شده برای استفاده وجود دارد. برنامه‌هایی چون  Maps ,Youtube، گالری تصاویر و …

گوگل وب دیزاینرز ابزارهای طراحی را در اختیار شما قرار داده است. از این طریق شما می‌توانید طراحی‌های دلخواه خود را انجام دهید. هم‌چنین شما می‌توانید از طریق این نرم افزار تبلیغات به شکل ریسپانسیو بگذارید. استفاده از این نرم افزار طراحی رایگان می‌باشد. اما نیاز به دانش پایه از HTML،CSS و Java می‌باشد.

طراحی سایت فراکارانت

مواردی که در بالا مطالعه کردید تعدادی از مهم‌ترین صفحه سازها برای افراد مبتدی و تازه کار بود که نمی‌خواهند از قالب آماده برای طراحی سایت خود استفاده کنند. البته برخی از قالب‌های تجاری  کارا آیتی و طراحی سایت‌های ارزان دارای صفحه سازهای داخلی هم هستند که با کمک آن‌ها می‌توانید بدون نیاز به هیچ افزونه جانبی صفحات دلخواه را ایجاد کنید.

می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید.

14 پاسخ به “طراحی سایت با نرم افزار سایت ساز”

  1. فرزانه سمیعی گفت:

    سلام. خیلی عالی بود. نرم افزارهای بسیار کاربردی را معرفی کردید

  2. امیر محمدی گفت:

    با تشکر از مقاله خوبتون. لطفا توضیحات بیشتری درباره هر یک از این نرم افزارها اضافه کنید

    • digimarket گفت:

      سلام. ممنون از توصیه شما. این مقاله به منظور آشنایی کلی با نرم افزارها نوشته شده است. در اینده حتما مطالبی به آن افزوده خواهد شد

  3. ساناز طالبی گفت:

    مطالب شما برای من که تازه در ابتدای راه هستم، بسیار کاربردی و مفید هستند، ممنون

  4. شیما اصلانی گفت:

    سلام. بهتر است مقایسه این نرم افزارها را در کنار هم نیز بگذارید.

  5. صادق جوانی گفت:

    سلام. با استفاده از این نرم افزارها می‌توان یک طراحی سایت ارزان و مورد قبول را انجام داد؟

    • digimarket گفت:

      سلام. بله همان طور که گفته شد این نرم افزارها برای افراد مبتدی هستند که نمی‌خواهند از قالب آماده استفاده کنند، اما می‌توان به کمک آن‌ها صفحات دلخواه خود را ایجاد کرد.

  6. محمد صابری گفت:

    بسیار عالی بود. مقاله‌های بسیار کاربردی و خوبی منتشر می‌کنید.

  7. سارا مطلبی گفت:

    سلام. در ابتدای مقاله توصیه کردید از هاست رایگان استفاده نکنیم. چرا نباید از هاست رایگان استفاده کرد؟

    • digimarket-2 گفت:

      هاست رایگان محدودیت های بسیاری از جمله سرعت لود پایین، نداشتن امکان جابه جایی هاست، ویروس، محدویت زمانی رایگان بودن و… دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 12 اسفند 1394


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست