اهمیت طراحی سایت در شبکه های اجتماعی

قبلا در مورد اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی نوشتیم و میدانیم که شبکه‌های اجتماعی مانند یک تیغ دو لبه هستند و همه چیز بستگی به شما دارد که به عنوان مدیر یک کسب و کار چگونه از آن استفاده کنید. اگر از قدرت آن درست استفاده کنید خیلی زود به نتایج خوبی خواهید رسید و رشد چشم گیری در افزایش فروش خود خواهید دید. اما چه زمانی نیاز به طراحی سایت دارید؟

طراحی سایت در شبکه های اجتماعی

اهمیت طراحی سایت…

ممکن است در ابتدای شروع کار خود باشید و بخواهید برای حضور در فضای مجازی از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا کسب و کار خود را به کاربران معرفی کرده و به خرید وفروش آنلاین بپردازند. اما هنگامی که تعداد مشتریان شما افزایش یابد شبکه اجتماعی نمی‌تواند پاسخ‌گوی شما و مشتریان باشد. در این شرایط نمی‌توانید پاسخ‌گوی تمام مشتریان بوده و در نتیجه درصد بزرگی از فروش خود را از دست خواهید داد. از سوی دیگر تعداد مشتریان ناراضی شما افزایش یافته و کسب و کار شما به خطر خواهد افتاد. از این رو طراحی سایت کمک بزرگی در تسهیل و اتوماسیون فرآیندها ایجاد کرده و به پاسخ تمام مشتریان در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی خواهد نمود.

حفظ فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیز لازم است. زیرا با حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید کاربران را به سمت سایت روانه کنید. اما چه نکاتی را باید در شبکه‌های اجتماعی رعایت کنید تا به موفقیت دست یابید؟

استفاده از تصاویر در طراحی سایت در شبکه های اجتماعی

همانطور که می‌دانید بیشتر شبکه‌های اجتماعی بصری هستند و از تصاویر بیشتر از هر نوع محتوای دیگری استفاده می‌شود. برای استفاده درست از تصاویر در طراحی سایت در شبکه های اجتماعی باید نکات زیر را رعایت کنید:

۱– سایز تصاویر : 

دقت کنید که برای انتخاب تصاویر مناسب در طراحی سایت شبکه های اجتماعی باید سایز ۸۰۰ در ۶۰۰ یا کوچکتر را انتخاب کنید. چون معمولا استفاده کنندگان از این شبکه ها اکثرا از گوشی‌های تلفن همراه استفاده میکنند و باید تصاویر شما به صورتی باشد که در هر سایز صفحه نمایشی قابل دیدن باشد. توصیه می‌شود با جستو جو در اینترنت سایز مناسب عکس را در هر شبکه اجتماعی بیابید.

۲– محتوای تصاویر  :

در انتخاب تصاویر باید دقت کنید که محتوای آن برای مخاطب جالب باشد و به نوعی قبل از انتشار هر محتوا خودتان را جای مخاطب بگذارید. و تصور کنید اگر شما به جای آن مخاطب وارد صفحه خودتان بشوید و آن محتوا را ببینید آیا برای شما جالب هست و آنقدر ارزش دارد که آن را لایک کنید یا بازنشر دهید تا دیگران هم از آن استفاده کنند؟

نوع محتوایی که در صفحه خود در شبکه های اجتماعی استفاده میکنید بسیار مهم است و در تعامل کاربران با شما نقش فراوانی دارد. اگر تصاویر محصولات خود را منتشر میکنید حتما دقت کنید در طراحی سایت با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ لوگوی خود را روی تصویر قرار دهید تا به این روش هم جلوی سرقت تصاویر خود را بگیرید.

و هم اگر تصاویر شما باز نشر شد و در شبکه های اجتماعی دیگر قرار گرفت افرادی که آن را میبینند بتوانند تشخیص دهند که آن محصول متعلق به شماست. حال این تصویر میتواند یک کالای فیزیکی باشد یا یک طراحی قالب سایت یا کارت ویزیت که شما در گذشته برای مشتریان انجام داده اید و الان به عنوان نمونه کار طراحی سایت در صفحه اجتماعی خود قرار میدهید.

نکته بعدی که در طراحی سایت در شبکه های اجتماعی باید حتما به آن دقت کنید این است که یک نظم همیشگی در انتشار مطالب خود داشته باشید. برای مثال ۳ روز در هفته مطالب خود را ارسال کنید. به این ترتیب دنبال کنندگان شما همیشه در آن روز مشخص منتظر دیدن پست های جدید شما هستند. همچنین سعی نکنید صفحه شما حالت یکنواخت و تکراری داشته باشد.

اگر فروشنده محصولی هستید نیاز نیست همیشه فقط عکس محصولات خود را ارسال کنید چون این کار برای کاربران شما خسته کننده میشود. و باید سعی کنید گاهی اوقات مطالب جالبی هم از سراسر اینترنت جمع آوری کنید و در پیج خودتان منتشر کنید.

۳-کد تخفیف معجزه میکند :

یک عامل بسیار مهم در طراحی سایت شبکه های اجتماعی استفاده از کد تخفیف است. این کدهای تخفیف به صورت ویروسی پخش میشود و خیلی زود به دست افراد زیادی میرسد که همیشه به دنبال آن هستند. زیرا همه دوست دارند ارزانتر خرید کنند و به نوعی تخفیف بگیرند.

از طرفی در سایت خود هم میتوانید کاربران را تشویق کنید که برای دریافت جدیدترین کدهای تخفیف شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند که با این کار حتما تعداد زیادی به اعضای شما اضافه خواهد شد.

مطالب ویروسی در شبکه های اجتماعی به مطالبی گفته میشود که برای کاربران بسیار محبوب است و به سرعت بین افراد پخش میشود و در مدت کوتاهی به دست تعداد زیادی از افراد میرسد که در اصطلاح به آن ویروسی میگویند.

تصاویر و مطالبی مانند کد تخفیف در  طراحی سایت بسیار مهم هستند چون خیلی زود پخش میشوند و افراد زیادی از آنها مطلع میشوند که حتی اگر از شما خرید نکنند باز هم ممکن است به دنبال کنندگان شما اضافه شوند.

طراحی سایت با فراکارانت

در طراحی سایت در شبکه های اجتماعی نکات بسیاری وحود دارد و همانطوری که در این مقاله به بعضی از آنها اشاره کردیم با دقت کردن و رعایت آنها میتوانید یک طراحی سایت بی نقص داشته باشید که میتواند تعامل خوبی با کاربران شما برقرار کند. و در مدت بسیار کوتاهی تعداد بسیار زیادی مخاطب برای شبکه‌های اجتماعی شما هدیه بیاورد.

با توجه به بخش­ های مختلف طراحی سایت تنوع و کیفیت هر یک از این بخش­ها، تاثیر مستقیمی بر تعرفه آن قسمت و قیمت طراحی سایت دارد. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید.   

 

اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی

نکات مهم برای کسب و کار در اینستاگرام

صفر تا صد راه اندازی سایت و طراحی سایت

سوالاتی که باید از شرکت طراحی سایت بپرسید

جهت آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات فراکارانت مشاهده صفحات زیر توصیه شده است…
مقایسه پلان های هاست  
مقایسه پلان های طراحی سایت   
مقایسه پلان های پشتیبانی 
مقایسه پلان های بسته خدمات امنیت SSL 
نمونه کارهای طراحی سایت        

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست