طراحی سایت با HTML

در طراحی سایت باید از زبانهای برنامه نویسی مختلفی استفاده کرد. هر کدام از آنها امکانات خاصی به سایت شما اضافه میکند و باعث ایجاد شدن زیبایی های بصری به سایت شما میشود. قبلا در مورد استفاده از جاوا اسکریپت در طراحی سایت مقاله ای ارائه کردیم که مطالعه آن به آشنایی شما با این زبان کمک میکند. در ادامه همین مبحث قصد داریم در مورد استفاده از زبان برنامه نویسی html توضیحاتی بدهیم که به شما کمک میکند هرچه بهتر این زبان را بشناسید.

زبان html در طراحی سایت

زبان اچ تی ام ال برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ بصورت رسمی عرضه شد. اولین سایت نوشته شده به این زبان در سال ۱۹۹۱ توسط تیم برنرز لی Tim Berners Lee ایجاد شد. بعد از آن امکانات بسیار زیادی در طول زمان اضافه شد تا اینکه هم اکنون ورژن پنجم از این زبان با نام HTML5 ارائه شده است که امکانات بسیار زیادی در اختیار برنامه نویسان قرار می‌دهد و از جمله آن قابلیت واکنش گرا بودن قالب‌ها است.

برای شروع طراحی سایت به زبان html باید در ابتدا آن را از پایه بیاموزید که با یک جستجوی ساده در اینترنت منابع فراوانی وجود دارند. آموزش متنی یا ویدئویی این زبان را به صورت رایگان برای دانلود قرار داده اند که می‌توانید برای شروع از آنها استفاده نمایید.

اجزا یک سایت html چیست؟

به صورت کلی یک سایت که به زبان html نوشته شده باشد دارای بخشهای زیر است:

<html>

<head>

<head/>

<body>

<body/>

<html/>

Head & Body

این ساختار اصلی برای یک فایل طراحی سایت زبان html است. همانطوری که مشاهده می‌کنید از بخش‌های head و body تشکیل شده است.معمولا در بخش head کدهایی قرار میگیرد که بصورت راه انداز هستند. مانند کدهای آمارگیر، آنالیتیکز گوگل و کدهای زیباسازی سایت. معمولا کدهای موجود در قسمت هد در سایت توسط کاربر دیده نمیشود. در مقابل آن سایر کدهای سایت شامل مطالب و جداول و …. که باید در قسمت Body قرار بگیرد تا در مرورگر کاربر دیده شود. در زبان html تمامی کدها برای اجرا شدن باید در بین تگ‌های هد و بادی قرار بگیرد و در غیر این صورت اجرا نخواهد شد.

Tag

دستورات زبان html که از آنها برای طراحی سایت استفاده میشود در اصطلاح تگ گفته میشود. مانند تگ های: head ،table ،form ,td،,div و سایر تگ ها که در طراحی سایت از آنها استفاده می‌شود. امروزه در زبان html تغییرات زیادی ایجاد شده که از جمله آن میتواند به css ها اشاره کرد.

CSS

css در واقع نوعی از فایل است که مشخصات بصری سایت مانند نوع و سایز فونت، رنگ بندی، پارگرافها، رنگ لینک‌ها و …. را در خود ذخیره می‌کند. سپس در فایل html فقط در موارد مورد نیاز، اطلاعات از css بازخوانی شده و نیازی نیست برای هر بخشی از سایت مجددا برنامه نویسی کنید. با بوجود آمدن css طراحی سایت بسیار ساده تر شده و در صرفه جویی زمان برنامه نویسان موثر بوده است.

مزیت HTML

با آنکه مدت‌ها از پیدایش زبان html میگذرد اما این زبان هنوز قدیمی و منسوخ نشده است و بسیاری از سایت‌ها هنوز از دستورات آن در کنار سایر زبانهای برنامه نویسی تحت وب برای طراحی سایت استفاده می‌کنند. این زبان در گذشت زمان توسط تیم توسعه و پشتیبانی خود به مقدار زیادی گسترش یافت و هم اکنون html5 در کنار css3 به طراحان کمک می‌کند هر نوع سایتی با هر سطح امکانات ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست