صفر تا صد راه اندازی سایت و طراحی سایت

در این مقاله تکنیک های فنی و ابتدایی طراحی سایت جهت حضور در فضای مجازی و آگاهی صاحبان کسب و کار توضیح داده شده است. آشنایی با گام های راه اندازی سایت در سطح عمومی و اطلاع از فرآیندها از مهم ترین موضوعاتی است که کارفرما پیش از سفارش طراح سایت باید نسبت به آن آگاهی داشته باشد. در جهت راحتی و دسترسی شما عزیزان، مطالب توضیح داده شده بصورت ویدئو آماده شده است.در صورت کمبود زمان کافی می توانید ویدئو را دانلود کرده و در زمانی دیگر مشاهده کنید.
 
در ادامه ابتدا اهداف گردآوری مقاله، پیش نیاز این مقاله و سپس گام های عمومی راه اندازی سایت توضیح داده شده است.
 
 
موضوع فیلم: آشنایی عمومی با نکات مراحل و فرآیند راه اندازی سایت
 

فراکارانت مطالعه مقاله صفر تا صد راه اندازی سایت را به چه کسانی پیشنهاد می کند؟

مقاله صفر تا صد ساخت سایت می‌تواند برای کلیه علاقه مندانی که می‌خواهند با استفاده از فضای مجازی، کسب و کار خود را توسعه و گسترش دهند، مفید باشد. به عنوان صاحب یک وب سایت، با مطالعه این مقاله می‌توانیم روند انجام پروژه های طراحی سایت خود را بازبینی نموده و در صورتی که در هر یک از مراحل آن نقصی وجود دارد آن را اصلاح کنیم.

به عنوان یک مدیر، آشنایی با روش‌های دستیابی حداکثری به نتایج دلخواه در یک پروژه راه اندازی سایت اهمیت زیادی دارد. همچنین به عنوان یک استارت آپ، آشنایی با مراحل طراحی  سایت از اشتباهات در تصمیم گیری کاسته و پیش بینی های صحیح‌تری را ایجاد می‌کند.

در نهایت، سفارش دهنده پروژه طراحی سایت باید بر اساس فرآیند حضور در فضای مجازی، سطح مطالبات خود را از بخش طراحی سایت مشخص کند و از کلیه مراحل راه اندازی سایت آگاه باشد.

اهداف گردآوری مقاله صفر تا صد راه اندازی سایت

webcorelab digital marketing agency

هدف اول: آشنایی کلی متقاضیان با مراحل و ویژگی‌های خدمات راه اندازی سایت

بسیاری از افرادی که تمایل به اقدام طراحی وبسایت برای توسعه و برندینگ شغل خود در فضای وب دارند؛ سوالاتی از قبیل سوالات زیر در ذهن خود دارند؛ که در این مقاله به آنها پاسخ داده شده است.

1-طراحی سایت به چه مدت زمان نیاز دارد؟

2-راه اندازی وبسایت چقدر هزینه دارد؟

3- آیا اثری که از طراحی سایت در جهت توسعه کارشان و برندینگ، مدنظرشان است را می گیرند یا خیر؟

4-چه عواملی بر کیفیت آن تاثیرگذار است؟

5- اقدامات قبل از شروع پروژه چیست؟

6-کدام بخش از پروژه را باید به شرکت طراحی سایت واگذار کرد؟آیا امکان واگذاری تمامی بخش های سایت به شرکت طراحی سایت است یا خیر؟

و….

طراحی سایت

فراکارانت در کنار شماست. با فراکارانت بهترین شوید.

تمایل به کسب درآمد از فضای مجازی دارید؟ تمایل دارید سود خود را افزایش دهید؛ اما چگونگی آن را نمی دانید؟؟ یا راه هایی همچون طراحی سایت را پیشتر انجام داده اید؛ ولی جوابی دریافت نکردید؟؟

در اینجا با استفاده از یک راه و روشی متفاوت و کم هزینه برای شما عزیزان در زمینه دلخواهتان بطور اختصاصی خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ ارائه می شود.

فراکارانت از ارائه مشاوره رایگان خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ تا پشتیبانی رایگان پس از اتمام و تحویل سایت در کنار شما عزیزان قرار دارد.

هدف دوم: ارائه یک الگو برای اجرای صحیح‌تر مراحل انجام پروژه‌ها توسط شرکت‌های طراحی سایت و طراحان سایت

 با توجه به افزایش منافع حضور کسب و کارها در فضای مجازی، خدمات مربوط به طراحی سایت، امروزه به راحتی و با هزینه کم در دسترس مشتریان هستند. هرچند این موضوع به دلیل انتشار سریع تر سایت‌ها، در افزایش محتوای فارسی در فضای اینترنت بسیار مفید بوده است. متاسفانه این موضوع سبب شده است که اکثر شرکت‌های طراحی سایت برای ارائه خدمات ارزان، به فکر کاهش هزینه‌ی انجام پروژه‌ها و کاهش کیفیت خدمات بیفتند.

هر چند سفارش یک پروژه ارزان قیمت، در کوتاه مدت موجب کاهش قیمت تمام شده‌ی آن پروژه می شود، اما در بلند مدت به دلیل عدم توجه به اصول اساسی فرآیند طراحی و راه اندازی سایت، نتایج دلخواه مشتریان حاصل نمی‌شود.

فراکارانت به عنوان یکی از اولین شرکت های طراحی سایت در ایران، وظیفه خود می داند که ضمن آشنا کردن سایر شرکت‌ها با روش های انجام صحیح و اصولی مراحل طراحی سایت با معرفی روش‌هایی، زمان رفت و برگشت‌های کار مابین کارفرما و شرکت طراحی سایت را کم کند. این امر خود موجب کاهش هزینه‌ها، افزایش ثمربخشی و نتیجه گیری پروژه می‌گردد.

پیش نیاز مطالعه مقاله صفر تا صد طراحی سایت چیست؟

این مقاله به عنوان یک مقدمه کلی برای مخاطب تدوین شده است و به پیش نیاز خاصی نیاز ندارد، در نتیجه می تواند نقطه شروع مناسبی برای مطالعه سایر مقالات فراکارانت در زمینه طراحی سایت باشد.

ولی پیش از اجرای پروژه طراحی سایت، به کارفرمایان پیشنهاد می کند که موارد زیر را برای خود مشخص کنند.

  • نوع سایت (شخصی یا فروشگاهی، صرافی و ..)
  • زبان مدنظرشان جهت طراحی سایت(وردپرس، لاراول و..)
  • تعداد کاربران و منابع مورد نیاز (نوع هاست )

 به نظر شما کدام زبان یا سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت مناسب است؟

بدلیل آنکه مشخص بودن موارد فوق در مقدار هزینه و زمان آمادگی پروژه موثر می باشد.

صفر تا صد راه اندازی سایت

۱-تحقیق و برنامه ریزی

مهم‌ترین مرحله قبل از راه‌اندازی و طراحی سایت و رسیدن به موفقیت در آینده، تحقیق در مورد آن است. در واقع شما باید درباره حضور کسب و کار خود در فضای مجازی تحقیق و بررسی انجام دهید. هم‌چنین سایت‌های فعلی که هم موضوع سایت شما راه اندازی شده‌اند را بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را شناسایی نمایید.

۲ –دامنه و منابع مورد نیاز

بعد از برنامه‌ریزی و مشخص کردن اهداف مورد نیاز برای راه‌اندازی و طراحی سایت، باید دامنه (Domain) انتخاب کنید. دامنه معرف نام و برند شما خواهد بود.

پس برای انتخاب آن دقت و وسواس خاصی داشته باشید. برای انتخاب یک دامنه مناسب برای سایت خود نکات مهم در انتخاب دامنه را دنبال کنید.

صفر-تا-صد-طراحی-سایت-و-راه-اندازی-سایت-1

۳ – طراحی وب سایت

در این مرحله انتخاب مناسب‌ترین شرکت طراحی سایت، اولین گام برای دستیابی به یک نتیجه موفقیت آمیز است. برای عقد قرارداد، لازم است از خواسته‌ها و امکانات مورد نیاز خود آگاه باشید و پروپوزال آن را تهیه کنید. یعنی باید بتوانید یک طرح کلی از سایت خود طبق اهداف و استراتژی‌های کسب و کار خود ارائه دهید.

جهت آشنایی بیش‌تر مقاله طراحی سایت را مطالعه بفرمایید.

۴ –محتوای سایت

یک بخش مهم در طراحی و راه اندازی سایت، انتخاب و تولید محتوا برای سایت است. محتوا مهم‌ترین بخش برای هر وب سایت است. زیرا با تولید محتوای جذاب و جامع، غیرتکراری و در راستای پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان، می‌توانید مخاطبین زیادی را به سمت سایت خود جذب کنید.

برای مطالعه بیش‌تر در این رابطه به مقاله محتوای سایت مراجعه کنید.

۵ –تست اولیه

در این مرحله می‌بایست شرکت طراحی سایت با همکاری سفارش دهنده، به انجام مراحل تست عملکرد وب سایت، صحیح بودن لینک‌ها، عملکرد صحیح فرآیندها و املای صحیح متون بپردازد. در این مرحله در واقع نقاط قوت و ضعف سایت مشخص می‌گردد.

۶- رونمایی از سایت

در این مرحله، طراحی سایت شما به پایان رسیده است و مطالب در آن قرار دارد. همچنین ایرادات آن رفع شده و اکنون آماده است تا از آن به صورت عمومی رونمایی کرده و رسما شروع به کار کنید. در این مرحله توجه به دیجیتال مارکتینگ اهمیت به سزایی دارد. زیرا اکنون نوبت آن رسیده تا خود را به مخاطبان معرفی کنید و بشناسانید. در این مسیر استفاده از اصول بازاریابی در فضای دیجیتال بسیار حائز اهمیت است. زیرا هر چه قدر هم که سایت شما عملکرد بالایی داشته باشد، اگر دیده نشوید کسب و کارتان از بین خواهد رفت.

برای آشنایی بیش‌تر می‌توانید مقاله مشاوره و برنامه ریزی استراتژیک دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.

Digital-Marketing

۷- تحقیق و توسعه (فرآیند همیشگی)

تحقیق و توسعه یک فرایند همیشگی است که می‌بایست جهت شناسایی روش‌ها و الویت‌های بهبود عملکرد و محتوای وب سایت با هدف افزایش رضایت کاربر، به صورت پیوسته و در فواصل مشخص انجام گردد.

فاصله زمانی این کار وابسته به پارامترهای مختلفی مانند: اهمیت وب سایت، تعداد کاربران و غیره است. برای آشنایی با نکات مرتبط با تحقیق و توسعه کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست